menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klaver onkruid

Ga naar meest recente reactie

labke

Labke

In de border komen steeds opnieuw klaverplantjes de kop opsteken. Deze soort is zeer hardnekkig. Er komen aan de wortel wel tientallen bolletjes die elk op zich wee een klaverplantje maken als het in de aarde terecht komt tijdens het wieden. Het is een groene klaver die geen bloemen geeft, maar lijkt fel op de mooie groene klaver die roze bloemen geeft.Weet iemand raad om er toch vanaf te geraken. Ouder wordende plantjes hebben zelfs een flessenhalsje als wortel met water in.Ik steek ze uit met wortel en al.

Tot nu toe een hopeloze strijd.
dinsdag 15 augustus 2006 - 17:28
hugo

Hugo

blijven uitsteken, niet in bloei laten komen (gele bloempjes) dat is oxalis of klaverzuring

groetjes
dinsdag 15 augustus 2006 - 17:30
marleen

Marleen

labke, ga eens met de knop zoeken hierboven naar klaver,
zo kom je op de topic die reeds vroeger geplaatst werd

marleen
dinsdag 15 augustus 2006 - 18:51
labke

Labke

Bedankt voor de reacties,ik zal maar blijven wieden met de
dinsdag 15 augustus 2006 - 22:00
koen

Koen

Ja is enige doeltreffende oplossing,



Hier zelfde probleem,



Groeten, Koen


Bedankt voor de reacties,ik zal maar blijven wieden met de
dinsdag 15 augustus 2006 - 23:09
annis

Annis

Dit is een zeer hardnekkig onkruid. Na de winter lijkt of het verdwenen is maar zodra het weer het toelaat begint het te groeien. Het moet met wortel en al verwijderd worden. De uitlopers en worteltjes zijn roodachtig van kleur.
Ann
woensdag 16 augustus 2006 - 21:23
labke

Labke

Ja Ann ,zeer hardnekkig en zeggen dat het met 1plantje begonnen is met het idee dat het een roos bloeiend klavertje was
donderdag 17 augustus 2006 - 20:28
bimabi

Bimabi

Wat moet mijn vader (70jaar) dan zeggen , zijn ganse moestuin 600m² staat er vol van en het is ieder jaar erger. Wat voor een middel bestaat er om hem te helpen?
vrijdag 18 augustus 2006 - 22:09
Hubert

Hubert

Ben daar ook mee geconfronteerd in mijn moestuin.
Enige oplossing is inderdaad volledig verwijderen.
Mijn ervaring is echter dat als je daar mee wacht tot augustus/september de zaadjes bij het rooien gemakkelijker los komen en niet meer volledig verwijderd kunnen worden met het gekende gevolg.
maandag 21 augustus 2006 - 09:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon