menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eenjarigen en de Flowerpouch

Ga naar meest recente reactie

floepsieken

Floepsieken

Hey allemaal ,
Ik had vorig jaar in de bloemenzaak iets leuks gezien , spijtig genoeg niet te koop
en nu wat over opgezocht,
het heet de flowerpouch of flowertube , het is eigelijk een goed alternatief voor de hanging basket
het is een plastiek zakje die je vult met aarde en dan via de buitenkant plantjes in plant , ik plaats even enkele foto's (poging tot )

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]

Nu is mijn vraag waar kopen jullie je eenjarigen? ik ben al drie jaar op zoek naar een goede kwekerij die de verkoop van éénjarigen zo vroeg mogelijk start aangezien de plantjes die in het zakje moeten geplant worden nog jong en dus klein genoeg moeten zijn zodat ze langs de kleine gaatjes naar binnen kunnen. ook ben ik al drie keer enorm teleurgesteld geweest met mn eenjarigen, ofwel groeien ze niet ofwel groeien ze verkeerd Altijd ben ik al jaloers geweest op de bloemenweelde van mn buurvrouw ...
dus iemand suggesties waar ik mn eenjarigen kan kopen en liefst in april? en natuurlijk aan een redelijke prijs want ik vind sommige winkels toch enorm overdrijven!

Oja , nog mensen die naar de Nachtwaker geweest zijn? is dit een beetje de moeite waard? anders zou ik daar eens gaan zien voor mn éénjarigen... Ik vraag het eens ff omdat het voor mij nogal ver is.

Groetjes, Lotte
maandag 21 januari 2008 - 17:08
yeline

Yeline

Hallo Lotte, Die kleine plugplantjes zijn te koop bij de nachtwaker. Ik zelf koop deze plugplantjes al jaren bij De Nachtwaker en ook mijn éénjarigen. Het is echt de moeite waard om zo ver te rijden. IK moet ook een uur rijden tot aan de Nachtwaker.De plugplantjes en de éénjarigen (die ook nog klein zijn) kun je kopen tijdens de open dagen in de maand maart.


grtjks Yeline
maandag 21 januari 2008 - 19:40
yeline

Yeline

Oh ja, en die zakjes met gaatjes zijn ook te koop bij de nachtwaker. Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.


Yeline
maandag 21 januari 2008 - 19:42
hildavw

Hildavw

Ik koop de laatste jaren een gedeelte van mijn eenjarigen bij Lidl, je moet er dan wel vroeg bij zijn, anders zijn ze al uitverkocht.
De keuze is niet echt enorm, maar de kwaliteit is al altijd meegevallen.
Ze zijn wel klein, dus wat jij zoekt, maar ze ontwikkelen zich goed.

groetjes

Hilda

maandag 21 januari 2008 - 22:11
floepsieken

Tekst aangepast

Floepsieken

Oh ja, en die zakjes met gaatjes zijn ook te koop bij de nachtwaker. Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.


Yeline



Beste Yeline,
Je hebt me zeer zeker geholpen , ik had het al gelezen op hun website van de openserre dagen, ik ga zeer zeker eens gaan dan, twee vliegen in één klap dan want ik hou enorm veel van fucshia's ...
Die plugplantjes, moet die dan niet meer binnen gehouden worden? wat zijn plugplantjes eigenlijk?
Weet je toevallig of ze die zakjes in de verschillende soorten hebben? de soort die rondom beplant word, de soort die maar half beplant word om vlak tegen een muur te hangenen en de verschillende lengten?
als ik dan ga moet ik zeker zijn dat ik die daar kan kopen zodat ik de plantjes direkt kan planten als ik thuiskom ... heb nl weinig geduld ... (oké dat hadden jullie misschien wel al door met mn vraag over eenjarigen eind januari )
Ohja, enig idee van de prijzen van de plantjes? we zitten midden in verbouwingen ...

Een algemene vraag nog , is het niet beter gestekte éénjarigen te kopen dan gezaaide , ik heb eens gehoord (of gedroomt ) dat gestekte sterker zouden zijn ...

Hilda, geen slecht idee maar heb een wat slechte ervaring met de planten uit de lidl ...
vind het ook altijd enorm zielig hoe die daar binnen op een hoopje gesmeten worden ...
Alhoewel het er in de Aldi nog erger aan toe gaat Maar wel handig als blijkt dat je nog enkele plantjes te kort komt , maar zoals ik er enorm veel nodig ga hebben gaat het geen doen zijn denk ik ...

Hopelijk dit jaar geen jaloezie meer tov de buurvrouw
bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,
Lotte
maandag 21 januari 2008 - 23:06
yeline

Yeline

Hallo, Ik heb een 100 tal bellekensplanten ,ook aan geschaft bij de nachtwaker.
wat betreft die zakjes: één maat waar een aantal gaatjes ingemaakt zijn maar ik maak er nog gaatjes bij. gebruik deze al jaren kostprijs vroeger was 60bef. Misschien nu verschillende maten.
pluplantjes zijn zeer kleine plantjes ongeveer 1à2cm groot die perfect in de gaatjes van de zakken passen. IK plant die plantjes altijd direct op en mogen zeker nog niet buiten.prijs: weet het niet in euro maar in bef superweinig ik denk tussen 3 à5bef.De plantjes zitten in een soort vingerhoedje geplant,en je kunt ze ook per stuk kopen.Vroeger zaaide ik mijn vlijtig liesje zelf en had altijd gezonde planten . Nu koop ik vlijtig liesje als plugplantjes ook bij de nachtwaker(prijs verwaarloosbaar)
Indien je éénjarigen (sufina's,Sanvitalia,verbena,discasia enz)zou kopen, dan moeten deze ook verder binnen nog opgekweekt worden

Grtjs en indien er nog vragen zijn geef maar een gilletje.Yeline
dinsdag 22 januari 2008 - 13:32
floepsieken

Floepsieken

Hallo, Ik heb een 100 tal bellekensplanten ,ook aan geschaft bij de nachtwaker.
wat betreft die zakjes: één maat waar een aantal gaatjes ingemaakt zijn maar ik maak er nog gaatjes bij. gebruik deze al jaren kostprijs vroeger was 60bef. Misschien nu verschillende maten.
pluplantjes zijn zeer kleine plantjes ongeveer 1à2cm groot die perfect in de gaatjes van de zakken passen. IK plant die plantjes altijd direct op en mogen zeker nog niet buiten.prijs: weet het niet in euro maar in bef superweinig ik denk tussen 3 à5bef.De plantjes zitten in een soort vingerhoedje geplant,en je kunt ze ook per stuk kopen.Vroeger zaaide ik mijn vlijtig liesje zelf en had altijd gezonde planten . Nu koop ik vlijtig liesje als plugplantjes ook bij de nachtwaker(prijs verwaarloosbaar)
Indien je éénjarigen (sufina's,Sanvitalia,verbena,discasia enz)zou kopen, dan moeten deze ook verder binnen nog opgekweekt worden

Grtjs en indien er nog vragen zijn geef maar een gilletje.Yeline


Hey Yeline
Dat was nu eens een duidelijk antwoord zie
Maar dan zit ik wel met een probleempje aangezien ik gaan serre heb ...
Ofwel hang ik ze aan die handige zakjes allemaal bij mn keukenraam ... daar hebben ze op de middag de zon. Goed idee? of
ik ga allesinds is in Maart...
Bedankt voor je snelle antwoord!

Groetjes, Lotte
dinsdag 22 januari 2008 - 14:14
yeline

Yeline

Wel Lotte dat is nu het probleem . De koude in maart tot na de ijsheiligen. Wij hebbennu een serre aangebouwd aan ons huis maar niet verwarmd(te duur) Alles hangt een beetjeaf van het weder. Bij koudweder staan al mijn éénjarigen gewoon voor het groot schuifraam in de living. goed weerverdag buiten en s'nachts binnen tot ze zeker geen nachtvorst meer geven(advies van mijnheer de nachtwaker,zeer vriendelijk heer ). Misschien tot in maart.

daaaaaaag Yeline
dinsdag 22 januari 2008 - 14:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon