menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Vliegende mieren

PeterC

PeterC

Wij hebben een mierennest aan onze veranda die deels buiten de veranda ligt maar de mieren hebben ook een route gevonden naar binnen de veranda.

Elk jaar is er de vlucht van de vliegende mieren, en een deel van die vliegende mieren komt dan terecht in de veranda, waar ze niet uit geraken.
Tot een twee jaar geleden zoog ik die mieren op met de stofzuiger. Ze vinden toch de uitgang niet, en zo was ik er van af.

Maar vorig jaar was het laat geworden en tot mijn verbazing was er niet één vliegende mier meer te vinden toen ik daar met de stofzuiger stond.

Dit jaar, nu, is het weer zover.
Het is vandaag de derde dag op rij dat de vliegende mieren worden uitgelaten.
Het is een merkwaardig schouwspel. In de loop van de namiddag komen er steeds meer vliegende mieren bij die proberen om door de ramen van de veranda te vliegen. Wat hen natuurlijk niet lukt.
Maar als de zon begint onder te gaan worden die vliegende mieren blijkbaar teruggebracht naar het nest om het misschien morgen nog eens te proberen.

Afwachten wat het morgen wordt.
zondag 1 juli 2018 - 21:41
leerling

Leerling

Mooi verhaal, Peter.

Weet je langs waar ze binnenkomen? Misschien kan je hen ontmoedigen om die uitweg te kiezen door er bv. vochtige doeken/keukenpapier over de gaatjes te leggen?


zondag 1 juli 2018 - 22:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon