menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Raar insect.

Ga naar meest recente reactie

Kleinedikken

Kleinedikken

Deze morgen merkte ik een bizar insect op bij mijn bloemen mand.
Het is een vrij groot insect, 3-4 cm, dat doet denken aan een forse nachtvlinder.
Heeft relatief kleine vleugels die dan ook zoals bij een hommel zeer snel en brommend bewegen. Hij zuigt nectar in de vlucht, zoals een bij, zonder zich neer te zetten, door een anderhalve cm lange zeer dunne geknikte Zuigbuis. De kop en thorax zijn beige behaard en gestroomlijnd en lijken één geheel,met kleine oogjes die niet op steeltjes staan. Lijkt wel een beetje op een gupje.(aquariumvisje) of een garnaal. qua grootte en vorm Heeft ook twee zeer flinke duidelijke voelsprieten op de kop.het achterlijf is zwaar behaard en zwart en wit van kleur en vrij fors van formaat en duidelijk gescheiden van de thorax.
Kent iemand zo'n beestje?
Als ik hem nog eens zie probeer ik er een plaatje van te schieten.




zaterdag 6 juni 2015 - 15:59
Marei

Marei

Ik denk dat je een kolibrievlinder gezien hebt.
Een paar jaar geleden, toen ik nog Lantana's had kwam die hier regelmatig langs...
Groetjes, Marei
zaterdag 6 juni 2015 - 17:55
Kleinedikken

Kleinedikken

Ja, dat is em. Een kolibrievlinder. Hij lijkt idd wel wat op een heel klein vogeltje.
bedankt Marei.
Bij mij komt ie specifiek af op een kleinbloemige campanula.
Ik dacht eerst dat het een soort hommelkoningin was vanwege het grote formaat en geluid.
Raar dat ik deze vlinder nog nooit eerder gezien heb. Best wel een ongewone gast.
Al schijnt ie niet zeldzaam te zijn.
zaterdag 6 juni 2015 - 19:19
Roeli

Roeli

bedoel je deze ?

Allemaal Beestjes

zaterdag 6 juni 2015 - 20:27
Kleinedikken

Kleinedikken

Yep, dat is hem, zeker weten.
zaterdag 6 juni 2015 - 22:05
Roeli

Roeli

Eigenlijk is het een nachtvlinder, die ook vaak overdag vliegt.
De laatste tijd zie je hem wel eens vaker, maar dat hij nu zo algemeen voorkomt kan je dus ook niet zeggen.
Het is een prachtig gezicht als je hem bezig ziet.

gr. Roeli
zaterdag 6 juni 2015 - 22:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon