menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Uw tuin in december

Ga naar meest recente reactie

Bombycilla

Bombycilla

Leuke stukjes altijd,alleen jammer dat er altijd weer deze onzin in staat.

Nu de dagen heel wat verkorten hebben tuinvogels weinig tijd om hun kostje bijeen te zoeken. Bovendien zijn de nachten behoorlijk fris dus is het nu zeker tijd om ze te verwennen met allerlei lekkers zoals pindanoten, zonnebloempitten, speciale zadenmixen en fruit. Geef dagelijks vers water en zorg ervoor dat de vogels er niet in kunnen baden


Vogels baden wanneer ze kunnen ook als het vriest, deden ze ook al voor de mens bestond .
maandag 8 december 2014 - 09:54
zuurtje

Zuurtje

Ik voer nog niet bij, er is nog genoeg te vinden, onder blaadjes, besjes, slakken enz.

off topic

" Er was eens een koolmeesje
dat werd blij verrast,
Het wilde gaan badderen
maar het water stond vast.
Niet langer gedraald,
heeft snel zijn schaatsjes
uit het vet gehaald."
maandag 8 december 2014 - 12:21
Bombycilla

Bombycilla

gaat niet om het voeren maar om het badderen in de winter
ik voer het hele jaar ,mussen eten nu zaden en die zijn schaars in het stadse milieu
maandag 8 december 2014 - 13:00
Roeli

Roeli

Zuurtje, kijk eens op de site van de vogelbescherming.
Daar wordt, met de nodige klem, aangeraden om het hele jaar door te voeren.

En ,Bombycilla, ik heb een stukje gaas over de waterbak gespannen.
Zwemmen doen ze maar als het regent.
Ik neem in de winter ook geen koude douche.
En ( ik heb ook een pest aan regen ) maar dat is weer wat anders.
Met de hond moet ik er een paar keer per dag uit, is normaal niet erg, meestal best leuk, maar vanmiddag........... Met goed weer de deur uit en je kon ons alle twee uitwringen toen we thuis kwamen.
En als je hoort wat er verwacht wordt.... Daar word je echt niet vrolijk van.

gr. Roeli
maandag 8 december 2014 - 14:53
Boerke

Boerke

Roeli, Ik geef Bombycilla wel gelijk hoor. Door onze moerasvijver is er de winter door stromend water en dus een stukje geen ijs. Als de vogels het zelf willen dan mogen ze van mij gerust wat "badderen". En als ze het hier niet doen dan doen ze het toch in één of andere sloot of beek. Dat is nu eenmaal de natuur. Maar meestal komen ze gewoon voor te drinken tijdens de winter.
Een koude douche in de winter neem ik ook niet graag. Een goei warme kan toch deugd doen ,hé Roeli.
maandag 8 december 2014 - 16:21
Bombycilla

Bombycilla

Het is juist belangrijk voor de vogels om hun verenpak schoon te houden,vuil zorgt voor een lek in de isolatie van het verenpak.
Wassen is dus goed voor de vogels.
maandag 8 december 2014 - 16:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon