menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aandacht vogelliefhebbers

Ga naar meest recente reactie

Boerke

Boerke

Dit oogt mooi maar vind ik zo gevaarlijk . Ik vind het zelfs nu een miskoop van mij . Dit is gewoon een mezenval . Ik heb het gekocht bij Aveve. De bedoeling is dat je deze volledig kunt opvullen met mezenbollen. Ik had er twee ingestoken en vindt het nu zo gevaarlijk. De houder is dan nog vervaardigd uit metaal.
De meesjes pikten steeds aan de onderste bol. Ze kunnen met hun kopje door de gaten. De onderste bol werd zo dun dat het bezweek onder het gewicht van de bovenste. Stel je voor dat er zo een viertal boven elkaar steken en dat deze naar beneden zakken als er juist een mees met zijn kop door een gat steekt. Mag er niet aan denken. Misschien ver gezocht maar het is de realiteit.
In mijn geval ga ik het nog gebruiken maar dan bol per bol.

Allemaal Beestjes

vrijdag 17 januari 2014 - 15:36
Boerke

Boerke

Ik was juist te laat om te laten zien dat zelfs koolmezen met hun kop er door kunnen .Je ziet dat de onderste bol hier al heel dun geworden is.

Allemaal Beestjes

vrijdag 17 januari 2014 - 15:37
Boerke

Boerke

En hier is dan de onderste bol doorgezakt van het gewicht van de bovenste.

Allemaal Beestjes

vrijdag 17 januari 2014 - 15:41
cetinel

Cetinel

en heb je het al gehad dat er een vogel tussenzat,of is het eigenlijk gewoon schrik??
zaterdag 18 januari 2014 - 00:46
Boerke

Boerke

Ik heb het nog niet voorgehad,Het hangt bij mij nog maar drie dagen op . Maar ik zag de bovenste doorzakken en de mezen wegvliegen van 't verschieten . En toen dacht ik eraan.
Ik was op het moment foto's aan het nemen omdat er veel mezen rond hingen. 't Is ook dan dat ik gezien heb dat ze met hun kop er volledig door gingen. Had ik dat niet gezien dan had ik het niet eens gemeld . En het is voor mij nog steeds beter te voorkomen dan te genezen.
zaterdag 18 januari 2014 - 10:00
Boerke

Boerke

Zo, met één bol is het zeker niet gevaarlijk.

Allemaal Beestjes

zondag 26 januari 2014 - 13:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon