menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Slakkenval vullen met

Ga naar meest recente reactie

HappyDeez

HappyDeez

Ik lees bier, maar is er meer wat je in een slakkenval kan doen om ze te lokken?
zaterdag 12 november 2011 - 07:20
molleke32

Molleke32

ik heb ze gevuld met bier en slakkenkorrels, wel niet tegelijk he Maar voor huisjesslakken zonder resultaat en naaktslakken hebben we niet zo ver ik weet.

groetjes
zaterdag 12 november 2011 - 08:01
Rockey

Rockey

De slakken worden gelokt door een zoete geur, en waarom dan juist bier en niet cola?

Wel de alcohol dampen die in de val hangen zorgen dat de slak de uithang niet meer terug kan vinden.

Aanraders zijn de eerder zoet bieren -> kriek, tafelbier
Maar ook rodenbach heeft bij mij hier al iets gelokt, minder als gewoon bier
dinsdag 29 november 2011 - 20:56
corrielat

Corrielat

zonde van dat heerlijk vocht,
als jullie het toch aan de slakken geven...............
kom ik in slakkengang naar jullie toe, ..........

tis toch zonde, den deze drinkt het liever zelf op
woensdag 30 november 2011 - 20:33
Polplastron

Polplastron

De slakken worden gelokt door een zoete geur, en waarom dan juist bier en niet cola?

Zelf word ik ook eerder gelokt door bier dan door cola ...

Wat ik mij afvraag is hoe dat komt dat iedereen hier zo'n last heeft van die slakken??? Het eerste jaar dat ik hier kwam wonen zaten er hier ook heel veel en werd elk plantje bijna wel aangevreten. Zonder enige bestrijding heb ik het een hele tijd aangekeken.

Nu de tuin vol begint te geraken, heb ik de indruk dat er steeds minder slakken zijn want ik vind zelden nog een aangetast blaadje. Enkel in mijn groentenbedden, maar daar staat ook bijna geen enkele andere plant in de buurt.

Mijn vermoeden is dat in een dicht beplante tuin er heel wat slakkeneters op de loer zijn. 't Is maar een bedenking ...

Of is dit teveel off-topic?

Groeten,
Pol
donderdag 1 december 2011 - 14:11
HappyDeez

HappyDeez

Pol zijn redenatie zou best kunnen kloppen.
Ik heb nu om de paar meter koffiebekertjes ingegraven en daar bier in gedaan. Alleen is het na 2 a 3 dagen al een vies prutje. Ik vind dit toch wel zonde van het bier. Wij drinken zelf geen bier, dus ik moet het er speciaal voor kopen.
Is er geen andere vloeistof die ik kan gebruiken?
Korrels gebruik ik ook, maar ik betwijfel of dat voldoende helpt.
woensdag 18 april 2012 - 11:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon