menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Eindelijk de 1ste nest in de tuin

dendrodan

Dendrodan

Nu wonen we hier van juni 2008 en zijn de tuin aan het inrichten, zowel voor de vogels, vlinders, insecten zodat we onze kinderen kunnen aan leren welke dieren er in de tuin zitten.

Vooraan tegen de veranda stond al enkele houten schuttingen voor privacy. Mijn buur heeft er sinds vorig jaar nog een een wilgenmat tegen gezet zodat ze nog mee privacy hebben. Nu heeft de merel tusssen de houten schutting en de wilgenmat een nest gebouwd. Wel groeit er bij ons een clematis montana tegen waardoor het nest zeer beschut is tegen die kauwen. Alleen moet ik oppassen als er jongen rondlopen met onze hondjes kruising Jack- foxterrier en de andere 2 zijn yorkshire een grote en een mini. Deze 3 samen vangen muizen en ratten dus ik hoop geen vogels
donderdag 28 juli 2011 - 21:07
dendrodan

Dendrodan

Vandaag is een droevige dag

Ons jongste dochtertje riep ineens kijk papa de jonge vogeltjes vliegen uit. De honden schieten naar buiten. mijn reactie was die 2 grootste kort te houden. Het merel jong verdedigde zich met zijn bekje open. Maar die 2 konden er niet bij, schiet ineens dat mini yorkje erop en beet het dood voor ons ogen. De kindjes in alle staten.
Heb het vogeltje begraven in de tuin.
woensdag 17 augustus 2011 - 21:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon