menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Prachtige slak

Ga naar meest recente reactie

Pieke

Pieke

Gisteravond zat ik op de bank toen mijn huisgenoot voor het raam kwam staan, zijn twee wijsvingers naar boven zijn hoofd deed (ons teken voor "Slak!") en ongeveer 20 centimeter aanwees met zijn handen. Ik was direct geinteresseerd, dat spreekt voor zich.

Nadat ik in pyama met zeer lange pijpen naar de tuin was gesneld trof ik daar op het natte hout een prachtige slak aan!

Wat is dit voor slak??? Weet iemand dit? Nog nooit zo'n tijgerslak gezien. Pardon, panterslak natuurlijk, tijgers hebben streepjes.



Allemaal Beestjes

zondag 17 juli 2011 - 16:10
cetinel

Cetinel

yak!! bah,die had ik ooit in mijn veranda!!! enorm zijn die,en ik vind ze dus afschuwelijk...

is volgens mij de gevlekte akkerslak)
zondag 17 juli 2011 - 16:55
Pieke

Pieke

Hahaha!
Ik vind hem geweldig!

Liever niet in mijn tuin... Maar wat een stoer dier!
zondag 17 juli 2011 - 17:03
Pieke

Pieke

Ja mooi he? Ik vraag me af wat het voor slak is. Net een soort python!

En ik zou ook liever willen dat ik ze niet had. Maar ja, van de segrijnslakken (sjachrijnslakken ) zijn we grotendeels wel af. En: vandaag een echte tuinslak gezien. Die mogen blijven.

Deze liever niet maar moooooooooi... dat zijn ze wel...

zondag 17 juli 2011 - 20:29
cetinel
zondag 17 juli 2011 - 22:40
bakbeest

Bakbeest

Ik zag ze hier ook,vond m erg mooi.Maar als je er dan met je blote voeten op stapt brrrrrrrrrrrrrrrrr
woensdag 20 juli 2011 - 14:44
Pieke

Pieke

Ja, daar zijn ze helemaal niet voor gemaakt natuurlijk ook he! Erop stappen, tsss...
woensdag 20 juli 2011 - 15:13
bakbeest

Bakbeest

Nee dat klopt.Maar als ze dan ook eens niet 's avonds gaan zitten op mijn veranda in het looppad,dan lopen ze ook niet de kans dat ik met blote voeten op ze ga staan.
vrijdag 22 juli 2011 - 09:18
Pieke

Pieke

Dat vergt een uitgekiende, zorgvuldige manier van communiceren. Het zal ze op een duidelijke manier moeten worden uitgelegd dat het een doen het ander tot gevolg heeft. Of kan hebben. En als ze dat een aanvaardbaar risico vinden moeten ze vooral zo doorgaan. Altijd duidelijk zijn. Geen marge voor vergissingen in dit soort situaties.
vrijdag 22 juli 2011 - 11:59
Polplastron

Polplastron

Vergeet niet vooral TRAAG en duidelijk te spreken in dit soort gevallen!
vrijdag 22 juli 2011 - 12:29
Pieke

Pieke

Ja, en ook goed articuleren!
vrijdag 22 juli 2011 - 18:52
Polplastron

Polplastron

Heeft een slak eigenlijk organen om te horen? Geen idee eigenlijk! Doe voor alle zekerheid dus toch maar in gebarentaal; maar traag hé!
vrijdag 22 juli 2011 - 19:06
Pieke

Pieke

Ze nemen trillingen waar maar horen niet geluid zoals wij. Maar ze kunnen wel ruiken dus het zou me niets verbazen als ze ooit ontdekken dat ze ook kunnen horen. Ze hebben ook tandjes... over hun hele tong! Eigenlijk geen echte he...
vrijdag 22 juli 2011 - 20:13
Polplastron

Polplastron

Amai, weer wat bijgeleerd. Die tandjes ... poetsen ze die dan met een tongschrapertje?
vrijdag 22 juli 2011 - 20:26
Pieke
zaterdag 23 juli 2011 - 12:00
Mandy

Mandy

Dat is een schitterend slakje......... voor op de BBQ........
dinsdag 26 juli 2011 - 23:25
Pieke

Pieke

Nou!
Tsss...

Het haalt het natuurlijk niet bij wijngaardslakken denk ik maar toch... zou het kunnen...

woensdag 27 juli 2011 - 08:23
Mandy
woensdag 27 juli 2011 - 09:41
vantveer

Vantveer

Deze slak heet is inderdaad de gevlekte akkerslak (Deroceras reticulatum) te herkennen aan de losse zwarte vlekken. Ze eten van graswortels, dus geen graag geziene gasten in de tuin. De soort lijkt wel wat op de grote aardslak (Limax maximus), maar die heeft behalve een tijgerachtige tekening (vandaar de bijnaam Tijgerslak) ook een zwarte streep aan de zijkant. Tijgerslakken kun je lokken door kattenbrokjes neer te leggen, daar snoepen ze graag van. Wellicht kan dat ook wel met de gevlekte akkerslak.

maandag 26 augustus 2013 - 00:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon