menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Minoe

Ga naar meest recente reactie

Angelo

Angelo

Alles heeft een tijd van komen en gaan, jammer genoeg kiezen we dat gaan niet altijd zelf.

Minoe is hier komen wonen omdat ze op de boerderij waar ze eerste woonde, werd bejaagd, ze zag daar hoe haar kleintjes, keer op keer, werden dood gegooid tegen een muur.

Waarom ze ons huis heeft gekozen om haar volgend nest groot te brengen, weten we niet, maar we hebben haar geholpen.

Ze bracht 5 mooie katjes ter wereld, waarvan onze Tommy 1 is.

Hierna is ze onmiddelijk gesteriliseerd door het Felix project.

Aaien wou ze niet. De traumatische ervaringen in haar leven hebben haar vertrouwen in mensen kapot gemaakt, maar toch...

Ze woont hier, ze krijgt eten, ze slaapt met onze katten, maar ze blijft voorzichtig.

De exacte leeftijd weten we niet, maar het moet minstens 12 jaar zijn, want ik herinner mij haar heel goed, als zwerfkat op de straat, en ik was toen ongeveer 9 jaar.


De laatste dagen zondert ze haar af, eten doet ze niet meer, ze heeft geen evenwicht meer. Haar tijd van gaan is dus gekomen. Het is nu rustig afwachten tot ze vredig inslaapt, dan zal ik haar een waardige begrafenis geven.

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

Vlieg, vlieg klein vleugeltje
Vlieg voorbij de verbeelding
De zachtste wolk, de witste duif
Op de wind van de hemelse liefde
voorbij de planeten en de sterren
verlaat onze eenzame wereld
ontsnap aan de zorgen en pijn
en vlieg weer

Vlieg, vlieg dierbare
Je eindeloze reis is begonnen
Neem je aardige vrijheid
veel te mooi voor dit
Steek over naar de andere oever
Daar is nog voor altijd vrede
Maar houd deze herinnering bitterzoet
Tot we elkaar weer ontmoeten

Vlieg, vlieg, wees niet bang
Verspil je adem niet, vergiet geen tranen
Je hart is puur, je ziel is vrij
Wees onderweg, wacht niet op mij
Je zal boven het universum klimmen
Verder, tot achter de tijd
De maan zal opkomen, de zon zal opkomen, maar ik zal niet vergeten

Vlieg, vlieg klein vleugeltje
Vlieg naar waar alleen engelen zingen
vlieg weg, dit is de goede tijd
Ga nu, vind het licht
zaterdag 12 februari 2011 - 15:12
annis

Annis

Angelo het verhaal heeft me erg triest gemaakt. Hoe kunnen mensen het in hun hoofd halen om deze kittens op deze manier te doden. Maar er gebeurt wel vaker zulk soort dingen waar de kattins niet gesteriliseerd zijn en teveel nestjes krijgen. Mijn zoon heeft kattenopvang gedaan en daar een kattin van overgehouden. Op de boederij waar ze vandaan kwam met haar broertjes zijn ze opgejaagd door de boer en met hagel beschoten. Deze kattin van mijn zoon woont al 4 jaar bij hem nadat zij geplaatst was in een gezin. Maar in dat gezin zat zij alleen maar in een hoek en kwam niet tevoorschijn alleen als de mensen er niet waren. Ze hebben haar na een week terug gebracht naar mijn zoon en hier past ze zich uiteindelijk wel aan maar is nog altijd afstandelijk.
Veel sterkte en verwen Minoe nog maar zolang als ze er nog is.
Prachtig gedicht.

Groetjes Annis
zaterdag 12 februari 2011 - 15:58
molleke32

Molleke32

Wat een prachtig gedicht..Ik hoop dat MInoe nog wat van haar laatste dagen kan genieten en dat ze niet moet afzien..Maar goed dat ze bij jullie gekomen is zoveel jaren terug.

Groetjes Vicky
zaterdag 12 februari 2011 - 16:21
Mandy

Mandy

Fijn dat ze nog zo lang een goed leven heeft gehad bij jullie.......
zaterdag 12 februari 2011 - 19:32
Rita1960

Rita1960

Angelo,
ik heb al eens vaker gezegd dat je je naam eer aan doet ( samen met je grootouders) en dat jullie erg goed zijn voor de dieren die onderdak hebben bij je..

Jammer, dat Minoe al op redelijk jonge leeftijd deze verschijnselen heeft..

Ik mag hopen dat ze zich nog herpakt en jullie nog lang laat genieten van haar aanwezigheid..

en zoals Mandy al gezegd heeft.. ze heeft een goed leven bij jullie.

groetjes,
Rita

zaterdag 12 februari 2011 - 21:19
rialle

Rialle

Angelo ik weet wél waarom ze jullie huis heeft gekozen om haar kindjes te krijgen! Gelukkig heeft ze jullie gevonden!

Wat een mooi gedicht. Is dat van jezelf? Ik vind het er een om te bewaren.

Groetjes en sterkte met Minoe.
Rialle
zaterdag 12 februari 2011 - 23:03
cetinel

Cetinel

heel mooi gedicht
verder ben ik er ook helemaal stil van.sterkte
zaterdag 12 februari 2011 - 23:22
Angelo

Angelo

Het is geen gedicht van mijzelf, het is een vertaling van een liedje. Fly van Celine Dion.


Het omschrijft ontzettend goed de gevoelens als er iemand moet gaan, vind ik persoonlijk!


Dank jullie allemaal !

zondag 13 februari 2011 - 00:48
Matabish

Matabish

Hier ben ik ook stil van geworden...
zondag 13 februari 2011 - 02:34
lentemode

Lentemode

Ikke ook !

Je ziet aan haar oogjes dat ze zo ziek is...

Heel mooie tekst, Angelo, ik wou dat Minoe het ook kon lezen !
Maar de inhoud zal ze wel gewaar worden, niet ?

Groetjes,
Mia
zondag 13 februari 2011 - 12:33
CedricSteurbaut

CedricSteurbaut

Minoe zal nu terug gaan. Bij haar jongen.
Ze zal ook terug gaan naar alle andere katten.

Minoe Gaat naar de Katten Hemel.

Ze zal al haar vrienden/vriendinnen die ze heeft gekend in haar katten jaren terug zien.



Groetjes,

Cedric
zondag 13 februari 2011 - 12:41
mjohanna

Mjohanna

Regenboog brug

Er is een plaats in de hemel die Regenboog brug heet.
Als een dier waar je veel van houdt doodgaat,
dan gaat dat dier naar de Regenboog brug.
Daar zijn uitgestrekte weiden en heuvels voor onze lieve vrienden,
zodat ze met elkaar kunnen rennen en spelen.
Er is genoeg eten, water en zonneschijn
en onze vrienden voelen zich daar warm en prettig.

Alle oude en zieke dieren worden daar weer jong en beter.
Alle dieren die gewond of verminkt waren, worden weer sterk en gezond,
precies zoals wij ze herinneren in onze dromen.
De dieren zijn gelukkig en tevreden, er is echter een klein ding:
Ze vinden het jammer dat ze hun baasje of bazinnetje
achter hebben moeten laten.

Ze rennen en spelen met elkaar,
maar dan komt de dag dat er eentje plotseling stopt met spelen
en in de verte tuurt.
Zijn ogen beginnen te stralen, hij begint te trillen van opwinding.
Plotseling verlaat hij de groep,
rent over het groene gras, sneller en sneller.
Hij heeft je gezien en als jij en je lieveling elkaar eindelijk treffen,
houden jullie elkaar stevig vast, bij deze vreugdevolle hereniging.
Om nooit meer uit elkaar te gaan.
De vrolijke kussen overstelpen je gezicht,
je handen aaien zijn liefdevolle kop
en je kijkt weer in die trouwe ogen, die je zolang niet hebt gezien,
maar die altijd in je hart zijn gebleven. En dan gaan jullie samen over de Regenboog brug...
zondag 13 februari 2011 - 13:06
Pistachio

Pistachio

Sterkte Angelo, afscheid nemen van een geliefde kat is heel pijnlijk. De wetenschap dat ze zo goed bij jullie was, kan wel troost bieden.

Mijn lieve Frisky zonderde zich ook af net voor het einde. Ze had kanker. We probeerden nog met chemo (alleen omdat ze daar niet zieker van werd anders had ik dat niet gedaan) maar ze ging langzaam maar zeker achteruit. De laatste dagen bleef ze onder ons bed zitten. Alleen 's morgens toen ik opstond en 's avonds toen ik in bed kroop kwam ze op mijn borst liggen en likte ze mijn neus. Dat vergeet ik nooit ... Toen ze echt niets meer at en ze uit vrije wil niet meer van onder het bed wilde komen, hebben we haar laten inslapen, in mijn armen zodat ze zich niet alleen voelde.

Misschien moet je ook even aan de dierenarts vragen wanneer het moment gekomen is, je wil zoiets niet te vroeg doen maar ook niet te laat natuurlijk. Tracht dankbaar te zijn voor de mooie tijd die jullie samen gehad hebben. Ik geloof ook stellig dat ze naar een mooie plaats gaat en dat jullie elkaar ooit daar weerzien!
zondag 13 februari 2011 - 13:14
lentemode

Lentemode

Héhe, wat een mooie troostende teksten zijn me dat allemaal !

][afbeelding verwijderd niet-https][
zondag 13 februari 2011 - 17:20
Angelo

Angelo

Gisteren ben ik Minoe gaan zoeken omdat ze al een hele dag nergens te vinden was.

Ik vond haar 2 huizen verder (tante) in een tuinzak vol met bladeren, daar lag ze te slapen. Wat me opviel is dat ze mij helemaal niet hoorde aankomen. Ik dacht dat ze dood was.

Eenmaal aan de zak werd ze wakker, maar ze hoorde of zag niet dat ik aan haar linkerkant kwam.

Ze zag er verschrikkelijk uit !

Haar haar rond haar linkeroor was weg, haar lip links trilde en haar ze blijkt dus ook blind te zijn.

De dierenarts is vandaag komen kijken.

Ze is waarschrijnlijk aangevallen door iets, aangezien je allemaal nagelkrassen op haar huid ziet, waar het haar weg is.

Nu gaan we proberen om ze te kunnen vangen met een val, dus zo iets waar ze inloopt, en dan niet meer uitkan.
Ze kent deze manier, aangezien ze zo gevangen is voor te steriliseren, dus het zal een kwestie van geluk zijn.

Dan zal ze in slaap worden gedaan, en elk probleem wat ze zou hebben wordt opgelost, mochten die er zijn. Zegt de dierenarts dat het onmogelijk is, dan zal ik haar loslaten. Onnodige pijn is niet nodig. Dat verdient ze niet!


Ze eet overigens wel heel goed.


Ik hou jullie op de hoogte!
dinsdag 15 februari 2011 - 20:00
molleke32

Molleke32

Is de dierenarts dan van op afstand komen kijken? Of is ze terug los geraakt?
Ocharm het dutske dat ze maar snel geholpen wordt. Want idd elk dier onnodig laten afzien is verschrikkelijk. Ik hoop dat je haar gevangen krijgt
dinsdag 15 februari 2011 - 20:17
Angelo

Angelo

Ja de dierenarts is komen kijken, en we hadden gedacht dat als ze weer zo ergens lag, om ze eventueel zo te kunnen vangen. Maar ze had ons door, dus ze bleef een meter van ons af.

Ik wil haar ook niet onnodig opjagen, dus de val lijkt mij het beste.
dinsdag 15 februari 2011 - 20:19
rialle

Rialle

Ach die arme Minoe! Heeft ze ook nog moeten meemaken dat ze werd aangevallen. Als ik dat zo lees is ze er niet best aan toe. Ik hoop maar dat ze zich gauw laat vangen en uit haar lijden verlost wordt want het is nu niet fijn meer voor haar!
Hebben jullie haar mss al kunnen vangen Angelo?

Groetjes Rialle
woensdag 16 februari 2011 - 09:14
LauraK

LauraK

Ach, wat een triest verhaal! Ik hoop dat jullie haar snel te pakken kunnen krijgen, en
dat ze een (mens)waardig einde krijgt. Hoe verdrietig het ook is, soms is het beter
afscheid te nemen, in het belang van het dier. Ik wens jou en je familie er heel veel
sterkte mee, Angelo!

Groeten van Laura.
woensdag 16 februari 2011 - 10:04
jamssen

Jamssen

Och arme, ik krijg er kippenvel van.
Hopenlijk kunnen jullie haar snel vangen om haar uit haar lijden te verlossen.
Veel sterkte Angelo.

mlouise
woensdag 16 februari 2011 - 23:26
Pistachio

Pistachio

Was het niet beter geweest om zo'n zieke kat binnen te houden? Of is ze ontsnapt? Een ziek dier kan zich helemaal niet verdedigen buiten toch?
zaterdag 19 februari 2011 - 11:29
Matabish

Matabish

Pistachio, dat is geen huiskat hé, maar een wilde kat die zich in de buurt ophoudt omdat ze zich bij Angelo wat veiliger voelt en eten vindt..
Die laat zich zomaar niet vangen hoor!
zaterdag 19 februari 2011 - 12:55
Angelo

Angelo

Bij deze meld ik dat Minoe de strijd vandaag heeft opgegeven.

Deze morgend kwam ze naar ons toe gelopen, ze schuurde tegen onze benen, we mochten haar aaien, oprapen, alles wat je wil...

Dit is nog nooit gelukt !

Ik heb haar dan vast gehouden, en in de zetel gaan zitten. Plots gaan haar ogen dicht, haar adem vertraagde, haar hartslag vervaagde...

Het verdriet is onbeschrijflijk..... Nooit haar kunnen aanraken, en nu kwam ze als het ware echt afscheid nemen....

Ze is gestorven in mijn armen...

' Slaap zacht lieve schat, je hebt het dubbel en dik verdiend! '

zaterdag 19 februari 2011 - 18:56
molleke32

Molleke32

Amai snif hoe triest.. Maar weet je , je weet wel dat ze niet heeft afgezien en dat ze niet ergens ligt weg te kwijnen..
Veel sterkte Angelo..
zaterdag 19 februari 2011 - 18:59
Angelo

Angelo

Haar laatste foto....

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 19 februari 2011 - 19:01
Matabish

Matabish

Beter voor haar en wat een mooie troost heeft ze je nog gegeven!
Ze heeft tenminste niet alleen en verlaten moeten sterven.
zaterdag 19 februari 2011 - 19:03
Rita1960

Rita1960

Tot aan het laatste toe heeft Minou jou vertrouwd, Angelo..
En het is beter te sterven in de armen van degene die je vertrouwd dan in een vreemde omgeving.

Troost je, dat ze jou heeft uitgezocht en dat ze in het volle vertrouwen in jouw armen is overleden.

meelevend,

Rita

zaterdag 19 februari 2011 - 19:09
Mandy

Mandy

Ach dat is triest maar inderdaad Angelo, dat ze in haar laatste minuten bij jou is durven komen is heel apart en heel belonend.... ze voelde goed aan dat ze bij jou TROOST kon vinden en VERTROUWEN dat je haar niets zou aandoen.......

alleen maar bij iemand ( een mens of een dier ) kunnen zijn is vaak genoeg......

Wees daar maar heel erg blij mee Angelo..........
zaterdag 19 februari 2011 - 19:12
lentemode

Lentemode

Wat een mooi heengaan, Angelo!
Dat had niet beter kunnen gelopen zijn, hé !
Maaaarrr... afscheid doet lijden...

Ik voel zo met je mee !
Mia
zaterdag 19 februari 2011 - 21:19
LauraK

LauraK

Afscheid moeten nemen is heel zwaar en verdrietig, maar Minou heeft er wel een
heel bijzondere afsluiting van gemaakt, als dank voor je liefde en goede zorgen!

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van mooie Minou!

Groeten van Laura.
zondag 20 februari 2011 - 09:17
rialle

Rialle

Dit zijn erg verdrietige momenten Angelo, maar wat fijn dat Minoe jou haar volle vertrouwen heeft gegeven op het laatste moment! Ze is in ieder geval gelukkig heengegaan bij jou op schoot.

Ik wens jullie veel sterkte!

Groetjes Rialle
zondag 20 februari 2011 - 10:35
cetinel

Cetinel

sterkte angelo.rust zacht minoe.
zondag 20 februari 2011 - 12:26
jamssen

Jamssen

Wat een 'mooi' einde voor Minnoe ze is in elk geval niet eenzaam en alleen gestorven.
Ze heeft je met heel haar hart vertrouwd Angelo.
Veel sterkte.

mlouise
zondag 20 februari 2011 - 12:59
Pistachio

Pistachio

Mijn medeleven met het verlies van Minoe, ik wist niet dat ze een wilde kat was vandaar mijn eerder commentaar. Het is inderdaad heel bijzonder dat ze haar laatste momenten met jou wilde doorbrengen, hopelijk geeft je dat troost. Dat een "wild" dier je vertrouwde is een wonderllijk geschenk. Gelukkig hoeft ze nu geen pijn meer te hebben ... sterkte!
zondag 20 februari 2011 - 14:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon