menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een onbeleefde merel

testje

Testje

elders heb ik soortgelijk bericht gelezen met mensen die een luidruchtige merel kwijt wilden. Mijn probleem is iets concreter. Sinds een paar maand zit er een merel die de wagen van mijn vrouw gebruikt als speeltuin. Meer bepaald hij gebruikt de spiegel als zijn persoonlijk toilet evenals de handvaten van de wagen met als gevolg een wagen vol vogelSTR...T Ook op de vensterbanken komt hij hem spiegelen in de venster en doet daar ook steeds lekker zijn behoefte. Van het moment dat je de voordeur opent is hij met luid gekwetter weg. Opmerkelijk is ook als je langs de achterdeur komt dan zitten er andere op de uitkijk die dan luid kwetteren en dan zijn ze ook weg. Een oogballon helpt niet, evenals stikkers of de spiegel en handvaten afplakken. Hij gaat dan op MIJN auto zijn behoefte doen. Wie kan mij raad geven om deze onbeleefde vogel toch te stoppen ? Verhuizen naar de stad zit er niet in, ik was eerst en ik doe mijn behoefte op zijn kop ook niet. Laat mij wel zeggen dat ik eindeloos veel geniet van de roodborstjes en musjes en de pimpelmeesjes ... dus ik ben geen vogelhater.
zaterdag 22 januari 2011 - 02:07
linkin711

Linkin711

Voor zover ik weet ....

Volgens mij heb je het over een mannetjesmerel ...die in de reflectie van de wagen en ramen en spiegels zichzelf ziet .

Hierdoor denkt die merel dat er concurrentie op de vloer is en gaat zulk gedrag vertonen...

Er zullen wellicht meer mensen zijn die dit kunnen specifieren

Dit is toch wat ik denk en al eens heb gehoord!

Groeten

Jens
zaterdag 22 januari 2011 - 07:49
cetinel

Cetinel

mischien kun je washandjes over je spiegel schuiven ??
zaterdag 22 januari 2011 - 08:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon