menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Patik is niet meer

Ga naar meest recente reactie

cetinel

Cetinel

deze morgen overreden net voor onze deur..
ik heb nog wat traantjes over,die ga ik nu maar weer es de vrije loop laten

woensdag 27 oktober 2010 - 09:00
LauraK

LauraK

Oh, Cetinel, wat verschrikkelijk! Arme, lieve, mooie Patik! Ik wens jullie heel veel
sterkte toe in deze verdrietige tijd.

We hebben vorig jaar hetzelfde meegemaakt met onze Rossi, die pas twee jaar oud
was. Zo'n dier maakt echt deel uit van je gezin!

Dikke troostknuffel van Laura.
woensdag 27 oktober 2010 - 09:49
Peppody

Peppody

Hé en dan ook nog voor de deur.... Heel veel sterkte toegewenst!

Ook hier zijn wat traantjes gevloeid vanmorgen en zit ik met het lezen van jouw bericht weer met tranen in de ogen: vanacht is onze grote rode kater overleden, onze theemuts is 17 jaar geworden. Daar heb ik heel wat lief en leed mee gedeeld
woensdag 27 oktober 2010 - 12:39
cetinel

Cetinel

ook sterkte toegewenst,wou dat de mijne ook zo oud mocht worden,ze was nog net geen 5 jaar.
woensdag 27 oktober 2010 - 12:45
LauraK

LauraK

Jullie ook heel veel sterkte toegewenst, Esther! Dieren verliezen betekent een heel
groot en intens verdriet, ongeacht de leeftijd waarop ze overlijden...

Voor jullie beiden een warme troostknuffel van Laura.
woensdag 27 oktober 2010 - 12:53
printemps

Printemps

Oei Cetinel,Laura en Esther en andere

Dat is erger
Ik deel mee jullie verdriet

mvg
woensdag 27 oktober 2010 - 13:29
lydia2

Lydia2

Ook van hier een warme knuffel voor iedereen die een huisdier verloren heeft.
Wij hebben zelf 2 katten die al 9 jaar bij ons wonen en waar iedereen echt zot van is. Moet er niet aan denken dat dit ook ons kan overkomen.

Vriendelijke groeten

Lydia
woensdag 27 oktober 2010 - 14:49
monique217

Monique217

oh bah wat vreselijk. Kan me heel goed voorstellen dat je van slag bent. Wat kunnen die dieren toch een grote plaats in je hart innemen he. Ik heb zelf in het laatste half jaar een poes en een kater in laten slapen. Beide 16 jaar gehad.
Ik leef met je mee !!
En ook met peppody!
woensdag 27 oktober 2010 - 17:03
Pistachio

Pistachio

De leegte die een geliefde kat achterlaat in een huis als ze heengaat is enorm ... er klopt gewoon iets niet meer. Toen ik vorig jaar mijn geliefde Frisky als laatste van mijn katten moest laten gaan, voelde mijn huis niet meer als een thuis. Ik liep gewoon verloren. Welgeteld vier weken heb ik het zonder katten uitgehouden maar ik voelde me enorm slecht. Heb nu drie nieuwe bengels een thuis gegeven. Je krijgt er je oude vriend niet mee terug en een nieuwe kat kan een oude onmogelijk vervangen, maar het maakt de leegte minder erg. Heel veel sterkte aan iedereen die nu zoiets doormaakt.
woensdag 27 oktober 2010 - 17:05
Rita1960

Rita1960

Esther,

ook voor jou.. gedenk je geliefde theemuts en houdt deze in herinnering met de mooie momenten die jullie gedeeld hebben

Rita
woensdag 27 oktober 2010 - 21:40
Matabish

Matabish

Vréselijk voor éénieder van jullie die dit moet meemaken!
Heb het zelf ook al meermaals beleefd en weet dus goed hoe verscheurend dit voelt!
Het doet ook raar als het een diertje is dat je kent van de foto's hier, zoals die mooie Patik.
Ween maar eens goed uit, dat lucht op ook al troost het niet...erg, erg, erg!

Meevoelende groetjes,
Matabish.
donderdag 28 oktober 2010 - 00:59
zourky

Zourky

Al onze troostende woorden helpen niet veel bij het verlies dieren waar men van houd,hoe ze ook ons verlaten,en zeker overreden dat komt plots en dan nog een gezond en jong dier,maar ieder woord van troost is welkom.
Zoals Metabish hier boven schrijft,ween maar eens goed dat helpt.
groetjes Richard
donderdag 28 oktober 2010 - 06:32
rialle

Rialle

Oh wat verschrikkelijk Cetinel!
Ik had dit gisteren al gelezen, vlak voor mijn dochter uit school kwam. Zij trof mij huilend aan, en toen ik het haar liet lezen biggelden ook bij haar de tranen over de wangen. We leven allebei met jullie mee!!
Wat moet dat vreselijk zijn geweest gisterenmorgen!!

Voor jullie ook veel sterkte Esther met het verlies van Theemuts! Hij heeft een gezegende leeftijd bereikt en dat is heel fijn. Maar een poezevriend verliezen is altijd moeilijk. Is toch een leeg plekje in huis hè!

Groetjes Rialle
donderdag 28 oktober 2010 - 11:58
cetinel

Cetinel

ik heb haar begraven naast de gele framboos waar ze zo vaak heeft gezeten om Bo(mechelse herder van de buurman)te treiteren...
patik was een stille,maar wel heel aanwezige poes...ik loop nu nog schuifelend rond want je wist nooit of ze plots onder je voeten terechtkwam.
af en toe denk ik even dat ik haar zie,in een flits...en telkens wil je haar binnenroepen om te komen eten.
ik heb vandaag haar voer weggegeven aan een andere poezenbaas
haar mandje staat wel nog onder tafel....
zal zijn tijd nodig hebben
vrijdag 29 oktober 2010 - 23:24
cetinel

Cetinel

wat een prachtige rosse was dat zeg!
als kind hebben we thuis altijd poezen gehad(en hamsters en vogels,en vissen etc)
maar patik was mijn onze eerste"huiskat" van ons gezin dus...
ik weet niet of er nog een komt,voorlopig hou ik het efkes bij de kippen,ganzen en het konijn...
vrijdag 29 oktober 2010 - 23:52
zourky

Zourky

Cetinel ik weet hoe het voelt om een geliefd dier te verliezen,ik had tegen de dierenarts gezegd ik wil geen hond meer het was mijn derde Duitse herder en het zou mijn laatste zijn,ik had hem ook begraven in de tuin bij onze andere,alle dagen wenen omdat je hem mist,na een maand ben ik toch gaan zoeken achter een nieuwe nu onze Youri en dat hielp mij om te vergeten ik had terug iets anders dat aandacht vroeg en geloof mij het helpt.Ik in uw plaats ik zou terug een nieuw poesje nemen en je zal zien die helpt je in het verdriet,een ander,een andere naam een nieuw begin.
groetjes Richard

mijn vorige vriend staat hier op de avatar en zal er blijven zolang ik er ben.
zaterdag 30 oktober 2010 - 08:31
Peppody

Peppody

een nieuwe kat komt er helaas niet meer. Pascal is er allergisch voor dus kunnen katten niet binnen vertoeven. De beesten werden geaccepteerd aangezien ik jaren geleden al duidelijk had gemaakt dat mijn beesten niet weg zouden gaan als we gingen samenwonen . Eerst overleed mijn Saartje, een schildpadpoes uit het asiel die ik eerst tam heb moeten maken. En nu dus mijn Joerie na 17 jaar . Het enige wat er nog mag komen is een boerderijkat, eentje die ik dus niet binnen tam ga maken maar eentje die buiten de muizen en ratten in toom houdt.

Zo herinner ik me Joerie het liefst, altijd bij je zitten en overal volgen waar ik ging. De laatste 2 jaar was dat niet meer het geval, hij zag steeds minder en op het laatst was hij blind. Ook wilde hij z'n kamer niet meer uit, ik droeg 'm wel eens naar beneden om samen op de bank te zitten maar dat wilde hij ook niet meer. Dus voor hem is het beter zo, maar voor mij....

[afbeelding verwijderd niet-https]
(Kirsten was nog geen jaar oud en moest toen een constructie dragen om de heupjes te corrigeren)

Gelukkig hebben we nog 1 huisdier over, hij is nu 6 jaar en ik hoop dat deze nog wat jaartjes blijft... En natuurlijk hebben we nog een heleboel kippen die ook wat afleiding brengen en mijn dochter heeft nog een konijntje. Maar katten blijven altijd een speciale plaats hebben bij mij.

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 30 oktober 2010 - 11:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon