menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Koperen slakkentape

Ga naar meest recente reactie

lo

Lo

Hallo,
die slakkentape lijkt het van het te zijn, maar ik heb toch een vraagje. De tape bevat koper. Ik dacht dat koper eigenlijk niet zo gezond is. Of overdrijf ik nu?
vrijdag 23 april 2010 - 21:00
Polplastron

Polplastron

Het is niet de bedoeling dat je aan het koper gaat knabbelen of likken, maar verder ... denk ik dat de schadelijkheid best mee zal vallen.
vrijdag 23 april 2010 - 21:09
printemps

Printemps

De buizen van uw water in huis zijn toch ook van Koper ?

mvg
zaterdag 24 april 2010 - 12:29
Polplastron

Polplastron

Klopt inderdaad ook, maar anderzijds ... koper oxideert ("roest") enkel als er zuurstof aankomt en dat is in die waterleidingen slechts gering het geval waardoor het niet zo'n vaart loopt. Buiten oxideren die strips wel ietsje sneller. Dus ... eraan likken zou ik toch maar niet doen!
zaterdag 24 april 2010 - 15:57
lo

Lo

Likken is niet bepaald de bedoeling, maar raakt de grond plaatselijk niet vervuild door regen- of gietwater? Ik weet dat men koperdraden door tomatenplanten steekt met de bedoeling schimmeld te weren, maar het is de vraag wat de eter van die tomaten naar binnen krijgt. Tegenwoordig spuit ik alleen nog met zwavel i.p.v. met koperhoudende middelen. Het is de bedoeling die koperbanden in serre en rond groenten toe te passen.
zaterdag 24 april 2010 - 17:36
Polplastron

Polplastron

Ik zou die koperbanden dan ook gebruiken als afboording van een plantenbed. Op die manier valt de hoeveelheid nog mee. Als je natuurlijk rond elk plantje wat gaat doen, wordt het al snel heel wat koper bij elkaar! Toch lijkt het me dat de schadelijkheid vrij hard zal meevallen.
maandag 26 april 2010 - 12:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon