menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beest

Ga naar meest recente reactie

nielsje

Nielsje

Waar het gras in het terras overgaat, naast de druif en langs de keuken, zag ik een holletje. Dat leek steeds wat groter te worden!
Op onderzoek heb ik de steentjes deels verwijderd om de gang een stukje te volgen. Deze loopt langs de uitbouw onder het terras, de gang is zo'n 10 cm in doorsnee.

Welk beest maakt zo'n gang? En loop ik risico zo'n beest in huis tegen te komen?

Ik woon in een jaren 30 woning, heb een klein achtertuintje en de buurman heeft vogeltjes in de schuur maar onze tuinen worden door een muur gescheiden.

Ik verheug me op uw reactie!

Niels
maandag 9 november 2009 - 16:14
nielsje

Nielsje

Ha Dirk!

Dank voor je reactie! Dus ratten graven?

2 vragen:
- Kan ik de gang gewoon dicht gooien en straten?
- Loop ik risico het beest in huis te krijgen?

Zijn er meer tips en tools die ik weten moet?

Hartelijk dank,
Niels
maandag 9 november 2009 - 16:37
Pieter

Pieter

Ratten zijn inderdaad holbewoners en als zij de kans zien in je kelder binnen te raken zullen zij dat zeker niet laten. Of in de spouwen van de muren ja ik weet het halloween was vorige week
Als je het gat toemaakt zullen ze wel een nieuw maken hoor, dat helpt niet. Zwaar vergif of vallen zetten helpt. Best eens op je gemeente informeren wat de aanraden, sommige gemeentes geven gratis rattenvergif.
maandag 9 november 2009 - 16:57
matteke

Matteke

Pieter, elke Vlaamse gemeente geeft gratis rattenvergif
maandag 9 november 2009 - 19:11
nielsje

Nielsje

Dank voor uw vlotte reacties!

Zijn er onder u mensen die ervaring hebben met de ultrasone geluids installaties die ratten (en muizen, mollen en anderen) doen vluchten?

Want dat lijkt mij een prettiger alternatief dan vallen en gif!

Groeten!
maandag 9 november 2009 - 19:14
Pieter

Pieter

Ervaring niet, maar zijn (tamme) konijnen en andere knaagdieren daar niet gevoelig aan? Je wil hoop ik niet het konijn van de buren dol doen draaien.
maandag 9 november 2009 - 20:43
Rita1960

Rita1960

en best is... zorgen dat er geen voedsel voorhanden is voor de ratten..


groetjes,

Rita

en sinds de komst van de katten heb ik ondanks hooi, stro en ander voedsel voor de paarden geen last meer van ratten
maandag 9 november 2009 - 21:37
Matabish

Matabish

Katten zijn idd. het beste middel om ratten af te schrikken en doen te verhuizen!!
maandag 9 november 2009 - 22:43
nielsje

Nielsje

Dank voor uw veelvuldige tips!

Voor ultrasone apparaten zal ik eerst eens informeren of er inderdaad geen konijnen en andere gevoelige beesten zijn!

Geen voer... dan moet ik vragen mijn buurman te verhuizen. Zorgvuldig is hij bepaald niet...
En katten! Dat is natuurlijk een goede oplossing. We vragen de vrouw des huizes haar mening en ik zal de ontknoping zeker aan u laten weten!

Groet!
Niels
dinsdag 10 november 2009 - 10:34
printemps

Printemps

@ Matteke

Bij ons krijg je niets gratis
Wel ruilen met geld

Mvg

dinsdag 10 november 2009 - 15:50
Matabish

Matabish

'k Heb jaren naast een buurman met grote volière gewoond...die was zèlf dikke vriend met mijn siamese poes
omdat zijn vogeltjes géén kwaad konden zoals ze beschermd zaten achter een dubbele, fijne draad.
Dus met een beetje goede wil en zorg kan dat best, poes en vogeltjes!
dinsdag 10 november 2009 - 16:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon