menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Acer Palmatum Phoenix

jjwolters

Jjwolters

Ik heb deze Acer gekocht en er zat een kaartje bij van Acer Plamatum Phoenix klopt dit als ik kijk bij de planten staat groen / rood maar dez heeft een mooie herfst kleur

Struiken & Bomen

woensdag 1 november 2023 - 13:41
Tuinprins

Tuinprins

Qua bladvorm klopt het met de cultivar 'Phoenix'. Herfstkleur bij Japanse esdoorns is van diverse externe factoren zoals temperatuur / weer en grondsoort afhankelijk. Overigens vind ik de herfstkleur van jouw plant niet echt opvallend.

Acer palmatum 'Phoenix' loopt in het voorjaar uit met rode tot roze-rode bladeren die langzaam groen verkleuren. Opvallend zijn de groene tot geel-groene nerven op de bladeren. De nieuwe groei is ook rood getint. Herfstkleur is variabel: in goede jaren oranje-rood tot vlammend rood.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 1 november 2023 - 16:38
WiPe

WiPe

Er is een Acer x conspicum 'Phoenix', maar geen Acer palmatum 'Phoenix'. Onder de geldende nomenclatuurregels kan een cultivarnaam maar een keer gebruikt worden binnen een geslacht. Of met ander woorden: die naam is per definitie fout. Of dit is geen Acer palmatum of dit is een andere selectie. Hoe dan ook is wat op dat kaartje staat fout.
vrijdag 3 november 2023 - 10:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon