menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Amelanchier hoogstam en groen

Maya16

Maya16

Kan iemand foto's posten van een eerder volwassen enkelstammige amelanchier lamarckii die niet in bloei staat aub?
Want alle foto's die ik op internet vind, zijn of van meerstammige, of van een die in bloei staat of van een nog jonge krentenboom, maar dus niet van hoe die er -op termijn- zal uitzien, gedurende een groot stuk van het jaar, niet enkel als die in bloei staat of in de herfst, maar dus als hij "gewoon" staat.

zaterdag 5 maart 2022 - 22:54
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

De enige foto ide ik heb is van een meerstammige boomachtige struik. Bovendien is dat al een ouder exemplaar. En het is nu niet precies het goede moment om dat soort foto te maken. Ik weet er wel een paar staan, maar daar heb je op dit moment dus ook niks aan.

Struiken & Bomen

zondag 6 maart 2022 - 09:38
rosetteb

Rosetteb

Ik heb wel een foto van een Amalanchier lamarckii als boom, 15 jaar ong. Maar gekocht als struik en zelf tot boom gevormd. Ieder jaar moet ik de grondscheuten weghalen en nadat de krenten opgesnoept zijn door de vogels snoei ik hem. De ruimte waar hij staat is beperkt om hem zijn gang te laten gaan. Het is dus geen 'natuurlijke' boom.

Struiken & Bomen

zondag 6 maart 2022 - 12:39
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Hij werd te hoog met drie stammen en de sierwaarde was minder. Toen een dikke tak weggehaal en eentje ingekort. Hij heeft me toch een groeikracht. Ieder jaar haal ik nu onderop wat twijgen weg. Maar ik wil hem niet missen. De vogels vreten in een paar dagen alle bessen op. Een herrie van jewelste.

Struiken & Bomen

zondag 6 maart 2022 - 15:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon