menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Morus alba witte moerbei vraag tak

Ga naar meest recente reactie

Apeldoorn

Tekst aangepast

Apeldoorn

Ik hoop dat hier iemand is met veel verstand van de morus alba, de witte moerbei (fruitless). Ik heb een vraag over onze moerbei die er nu bijna drie jaar staat. Mijn vraag gaat om de grote zijtak. Nog jong en in het eerste deel van de winter zijn alleen wat kleinere takken teruggesnoeid. Niet aan die tak. Hij lijkt wel geknot maar zo hebben wij hem van de kweker ontvangen. Hij heeft goed in de bladeren gezeten afgelopen jaar, maar is niet erg veranderd in zijn kale vorm sinds wij hem kregen van de kweker. Nu heeft hij gelukkig weer veel knoppen in de hoofdtak en vertakkingen. Mijn vraag: er zit een dikke zijtak aan, die helemaal geen knoppen heeft, behalve in een klein zijtakje van deze dikke tak, daar zit 1 heel klein knopje. Hij heeft ook witte vlekken op de dikke tak. Is deze tak dood? Moet ik geduld hebben of er in een bepaalde periode een deel vanaf halen?
Ik heb een stukje bast weggehaald..... is hier meer informatie uit te halen?
zaterdag 18 april 2020 - 11:42
Apeldoorn

Tekst aangepast

Apeldoorn

onder de bast. Bovenaan zijn de witte vlekken te zien.
zaterdag 18 april 2020 - 11:50
deHaan

DeHaan

Heb je een foto?
zaterdag 18 april 2020 - 18:58
Apeldoorn

Tekst aangepast

Apeldoorn

Och, de foto's zijn er niet bijgeplaatst. Ik zal ze plaatsen. Inmiddels heb ik de tak voor een derde teruggesnoeid, toen zag ik ander hout. Moet het perse groen zijn eronder? Op de boom zitten verder veel uitlopers. Ook een foto hoe het onder de bast eruit zag. En daaronder hoe ik de tak heb gesnoeid.

Struiken & Bomen

zondag 19 april 2020 - 08:44
Apeldoorn

Apeldoorn

ook de andere tak rechtsboven had hetzelfde euvel. Dit was al zo sinds ze van de kweker kwamen. Dacht eerst dat het zo hoorde. Maar nu omdat er geen uitlopers in kwamen, vermoedde ik dat de takken dood waren.
zondag 19 april 2020 - 08:45
Apeldoorn
zondag 19 april 2020 - 08:45
Apeldoorn

Apeldoorn

Zo hebben we ze gisteren gesnoeid. Ik hoop zo dat hij mooi uitloopt, hij heeft veel nieuwe groene scheutjes.

Struiken & Bomen

zondag 19 april 2020 - 08:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon