menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pinus Pinea

Ga naar meest recente reactie

RW5

RW5

Mijn Pinus Pinea krijgen aan de kant van de muur (links) minder takken en de takken die er zijn, gaan allemaal richting het licht.

Is dit slecht voor de vorm of groei van de boompjes?

Struiken & Bomen

zaterdag 29 februari 2020 - 20:54
RW5
zaterdag 29 februari 2020 - 20:55
WiPe

WiPe

Als je wil dat die een stam vormen, zul je daar hoe dan ook de zijtakken moeten afhalen. Om die goed recht te laten groeien, moet je daar aan bamboestok aan binden.
zondag 1 maart 2020 - 09:12
RW5

RW5

Mijn boompjes zijn goed gegroeid het afgelopen jaar. Nu staan ze te dicht op elkaar en wil ik ze gaan verplanten. Ik heb er zo'n 65 en heb misschien niet genoeg plaats daarvoor. Is er een goedkope manier om ze ergens in te zetten, want 1000 liter kuipen zijn best prijzig?

De boompjes zaten onder het sneeuw, waardoor er veel schuin hingen. Ik heb toen de sneeuw er wat afgeklopt. Nu zijn er ook best veel naalden lichtbruin geworden. Komt dit door de lage tempratuur?

Struiken & Bomen

donderdag 18 februari 2021 - 15:39
RW5

RW5

Ik wil liever geen grote kuipen kopen omdat het best prijzig is. Is er een goedkope manier om ergens bomen in te planten?
maandag 8 maart 2021 - 20:11
Tuinprins

Tuinprins

Je kunt bij een hovenier/tuinaanlegger vragen of hij/zij nog gebruikte kuipen heeft staan en die kopen voor een schappelijk prijsje.

Verder zou ik een deel van die planten aanbieden op een verkoopsite. Je hebt simpelweg niet genoeg plek om al die exemplaren voldoende ruimte te geven. Bovendien: deze Pinus soort is niet volledig winterhard en als je die in kuipen gaat zetten en we krijgen stevige vorst dan bevriezen de wortels (zeer waarschijnlijk het einde van de plant).

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 9 maart 2021 - 06:05
RW5

RW5

De pinus pinea is goed winterhard. Er zijn genoeg mensen die er een in de volle grond hebben staan. Ook bij kwekers staan ze in de volle grond.
donderdag 11 maart 2021 - 01:03
Tuinprins

Tuinprins

Is echt niet volledig winterhard.

Pinus pinea heeft een winterhardheid die ligt tussen de -12 en -14 graden. Zet je die in een container dan kun je daar zeker 5 graden vanaf halen. Dan kom je uit op vorst tussen de -7 en -9 graden. Winterhard zou ik dat niet willen noemen.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 11 maart 2021 - 06:49

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon