menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloemenhaag

Indianadc

Indianadc

Ik wil graag een haag planten van ongeveer 10 meter lang. Deze moet minimum 1 à 1,5m hoog worden, liefst 2m.

Een gewone haagbeuk is nogal eentonig, daarom hadden we gedacht aan een bloemenhaag. We zetten ook een kastanjehek over de volledige lengte om honden tegen houden dus de haag kan daar tegen/door groeien.

Mijn vraag is: heeft iemand een idee welke struiken met bloemen hiervoor geschikt zijn? Belangrijk is dat de bloemen ook tijdens de zomer bloeien en dat de struiken hun blad houden tijdens de winter.

Alvast bedankt voor jullie voorstellen!
donderdag 23 mei 2019 - 11:45
Tuinprins

Tuinprins

Zomer bloeiend en wintergroen (en winterhard!) ... misschien heeft de Action nog iets van plastic in de schappen liggen!

Gegroet, de tuinprins
donderdag 23 mei 2019 - 20:52
Eroma

Eroma

Ik ben een absolute leek maar ik dacht dat er clematis-soorten zijn die in de winter bloeien.
vrijdag 24 mei 2019 - 08:57
WiPe

WiPe

Een strak geschoren haag zal nooit overvloedig bloeien. Bovendien is de combinatie van wintergroen, zomerbloeiend en voldoende winterhard niet evident in onze streken.
Je zal je wensen dus moeten aanpassen of, zoals TP al zegt, plastic planten moeten kiezen.

Wat je wel kan doen is een gemengde haag planten waarin zowel groenblijvende als zomerbloeiende soorten staan. Of je kan wat clematissen door je haag planten. Dat kan een bevredigend effect geven, maar ls je niet voldoende snoeit, kan het er ook wat rommelig uitzien. En kies zeker geen grootbloemige Clematis aangezien die gemakkelijker kunnen afsterven, zeker wanneer ze iets te droog staan. Dan zijn kleinbloemige meer betrouwbaar.
vrijdag 24 mei 2019 - 11:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon