menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeiadvies Salix Chermesina

Ga naar meest recente reactie

sylviavand11

Sylviavand11

Graag advies hoe moet deze boom gesnoeid worden om deze voller te krijgen (en bloemen in het voorjaar). Eerder begrepen dat snoeien niet nodig zou zijn, maar twijfelen hier nu over. Ook evt andere adviezen zijn welkom

Struiken & Bomen

dinsdag 22 mei 2018 - 20:34
WiPe

WiPe

Wanneer is die geplant geweest?
dinsdag 22 mei 2018 - 23:22
sylviavand11

Sylviavand11

Maart 2015
woensdag 23 mei 2018 - 19:13
Polplastron

Polplastron

Je zou deze boom natuurlijk kunnen knotten; je krijgt dan snel een vrij vol resultaat, maar je zal wel moeten blijven knotten en ... je bent wel de natuurlijke vorm kwijt.
Zonder snoeien zal je, mijns inziens, het mooiste resultaat krijgen. Als de boom nu 3 jaar staat, vind ik het al een heel mooi ding en zou ik er eigenlijk gewoon afblijven.

De boompalen mogen echter intussen wel weg hoor; die dienen tot niets meer en zouden zelfs eerder schade kunnen toebrengen dan dat ze nog iets toevoegen voor de boom.

Groeten,
Pol
woensdag 23 mei 2018 - 20:32
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Dan is er naar mijn gevoel iets mis. Als die pas geplant was, dan zou ik aanraden om geduld te hebben.
Als die al drie jaar geleden geplant is, zou die nar mijn gevoel niet zo slecht in blad mogen staan. Maar als je die nu gaat snoeien, wordt die alleen maar meer verzwakt. Probeer te weten te komen waarom die boom zo slecht in blad staat en los dat probleem op.
Je kan ook in de winter een grote zijtak afzagen en in de grond steken zodat die kan doorgroeien. Dan krijg je op die manier een nieuwe boom, die met een beetje geluk wel goed groeit.
woensdag 23 mei 2018 - 20:35
sylviavand11

Sylviavand11

WiPe, heb je enig idee wat oorzaak zou kunnen zijn dat de boom zo weinig blad heeft/ wat ik hieraan wel zou kunnen doen (behalve heel veel geduld hebben, totdat een tak is uitgegroeid tot deze grootte...)
donderdag 24 mei 2018 - 19:17
WiPe

WiPe

Ik zie niet direct een oorzaak, tenzij dat de boom weinig wortels had in verhouding tot de kruin. Hoeeld e plantstress die daar het gevolg van is, al lang zou moeten gepasseerd zijn.
vrijdag 25 mei 2018 - 11:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon