menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimop

Ga naar meest recente reactie

mia_heyl7

Mia_heyl7

ik heb heel dringend hulp nodig
om de klimop van buurman, die bij ons woekerd, uit te roeien
langs onze kant dan, roundup? helpt niet.
afdekken en twee jaar gerust laten? helpt niet
maar de klimop moet weg, zoals nog woekeraars, zoals een soort munt, een blaadje laten liggen, en 1 week later, alles munt blaadjes
vrijdag 25 juli 2014 - 22:29
jdcoster

Jdcoster

Wij doen dat met o.a. een spade. Voor de munt zou een viertand ook van nut kunnen zijn. Die munt heeft zich wel niet via een blaadje voortgeplant ... .
vrijdag 25 juli 2014 - 22:37
mia_heyl7

Mia_heyl7

ik zei niet munt, ik zei een soort munt, en een echtgenoot die 4 keer inbd e rug geopereerd werd, en ik die na 40 dagen kliniek niet op of weinig op been mag staan, zie ik geen 120 meter klimop uitdoen met de spade
vrijdag 25 juli 2014 - 22:44
jdcoster

Jdcoster

Geen familie, vrienden, kennissen die dat kunnen doen? Eens een tuinaannemer raadplegen?
Bij alle andere methoden zal die strook er immers slordig blijven uitzien en toch later moeten nog schoongemaakt worden.
zaterdag 26 juli 2014 - 09:32
mia_heyl7

Mia_heyl7

een tuinaannemer? ken je de prijs van die mannen? ik mag al van geluk spreken, dat ik elke maand de rekening van mijn internet nog betalen kan.
ik pensioen, en een heel kleintje,wanr echtgenoot heeft een overlevingspensioen als gehandicapte, wat ook al niets was, door mijn half time inkomen, rekensommetje maken?
en de geburen? een grote famillie hoop, en ik ga hun niet vragen hun neven /nichten hun klimop uit te graven
zaterdag 26 juli 2014 - 10:10
zuurtje

Zuurtje

citaat:
"ik heb heel dringend hulp nodig
om de klimop van buurman, die bij ons woekerd, uit te roeien"

u zou de buurman eens kunnen laten kijken in uw tuin hoe het erbij staat, hij heeft misschien geen weet van uw ergernissen.
zaterdag 26 juli 2014 - 11:37
mia_heyl7

Mia_heyl7

oh jawel, er was de afspraak dat hij het zou oplossen, maar dat sleept al zolang aan, en hij en zij,w eten het, elks tukje dat een uiteinde heeft, stop ik terug vanwaar het kwam, de draad door en terug naar de moederplant
zaterdag 26 juli 2014 - 13:29
zuurtje

Zuurtje

..... zolang u niet meer reageert vindt hij het natuurlijk allang best.
zaterdag 26 juli 2014 - 16:04
mia_heyl7

Mia_heyl7

ik reageer elke keer ze hier komen, telkens als mevrouw langs rijd hou ik haar tegen, en spreek er haar over aan, "ja, mijn broer komt dat doen, ik kan dat niet "
zaterdag 26 juli 2014 - 16:17
Roeli

Roeli

Sorry, het is niet kwaad bedoeld, maar " vraagt" U nu of iemand van het forum Uw probleem oplost ?
Dan kunt U dat misschien beter rechtstreeks vragen.
zaterdag 26 juli 2014 - 20:46
mia_heyl7

Mia_heyl7

ik wil enkel weten of er mensen zijn,, die buiten uitgraven, nog andere middelenw eten, om klimop te vernietigen
zaterdag 26 juli 2014 - 20:51
Roeli

Roeli

In plaats van elk stukje terug te duwen, kunt U niet beter elk stukje afknippen ?
Alles wat Uw kant uit komt gewoon wegknippen ?
zaterdag 26 juli 2014 - 21:16
hemeryck michael

Hemeryck michael

Ik geef roeli hierboven gelijk , als je elke dag eens je ronde doet in de tuin en je knipt elke dag een beetje af zal het niet lang duren voordat het probleem is opgelost.

En het is goed voor de conditie Ikzelf doe ook elke avond mijn "wandeling" heb altijd een snoeischaar mee ook voor het geval ik een infectie of een plaag zie zodat ik de besmette takken/bladeren meteen kan verwijderen voor het zich uitzaait. Hierdoor heb ik amper last van ziektes en plagen , wel verbranden en niet op de composthoop.

En ik geniet er werkelijk van na een drukke werkdag.
zaterdag 26 juli 2014 - 21:54

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon