menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lavendel - Peer

Ga naar meest recente reactie

hemeryck michael

Hemeryck michael

Goeiemiddag,

Ik heb hier in het midden van mijn tuin een perenboom staan rond de perenboom is er een cirkel die vrij is van gras , ik heb deze lente de cirkel volgeplant met bijen/bloemenzaadmengsel.

Nu viel het me op dat deze extreem traag groeiden. Tot op een warme lentedag ik besloot om alles eens een slok drinken te geven. De plantjes schooten de lucht in de komende dagen als onkruid. Sindsdien geef ik ze elke week water.

Dus mijn conclusie hieruit is dat het waarschijnlijk door het bladerendek van de peer de grond er direct onder redelijk droog is waardoor ze niet genoeg water kregen om deftig te groeien zijn ook meestal oppervlakige wortelaars waardoor ze niet diep genoeg doordringen om bij het water te graken.

Nu mijn vraag , kan ik hier dan op dezelfde plaats lavendel plaatsen als de bloemenweide is uigebloeid , deze kan nog redelijk goed tegen de Droogte en geeft ook bloemen om bijen en vlinders aan te trekken ?

Ik probeer toch zoveel mogelijk aan companion planten te doen en dacht dat dit mss zou werken , wat denken jullie ?
vrijdag 25 juli 2014 - 11:45
Patrikc

Patrikc

Ik denk dat de lavendel liever zonniger staat, maar niets houdt u tegen van het eens te proberen...
Ik weet ergens lavendel tegen een noordmuur staan en die doet het (een beetje tot mijn verbazing) prima, dus waarom niet onder een pereboom... Maar je zal die wellilcht toch ook water moeten bijgeven. Veel succes.
vrijdag 25 juli 2014 - 12:19
hemeryck michael

Hemeryck michael

Onder de boom is er nog genoeg zon hoor. De kruin is mss maar 2 meter breed.

Ik zal het eens proberen in september

Heb ook gehoord dat lavendel een geur afgeeft waar verschillende insecten een hekel aan hebben..
maandag 28 juli 2014 - 20:32
Bombycilla

Bombycilla

Lavendel groeit niet onder bomen,ze kunnen heel slecht tegen de drup na een regenbui zeker als er ook nog eens bladluizen of andere beestjes suikers af gaan scheiden
maandag 28 juli 2014 - 21:00
hemeryck michael

Hemeryck michael

Dat is minder, een alternatief ?
maandag 28 juli 2014 - 22:28
Bombycilla

Bombycilla

Geranium soorten
maandag 28 juli 2014 - 22:41
hemeryck michael

Hemeryck michael

Ben vandaag achter 2 Geranium rozanne geweest. Zal ze verpotten in grotere pot en dan in september oktober planten

Bedankt voor de tip.
vrijdag 1 augustus 2014 - 00:07
Bombycilla
zaterdag 2 augustus 2014 - 22:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon