menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke haag geschikt

Ziviaantje

Ziviaantje

Ik heb om mijn hele voortuin, zijtuin en achtertuin een haag staan, totaal iets van 30 meter. We willen uiteindelijk bij de achtertuin en groot gedeelte van de zijtuin de haag vervangen voor een schutting, de rest blijft voorlopig staan. Ik ben niet tevreden over de haag (vorige bewoner geplant) omdat in de winter de haag kaal is. Ik denk dat het een Berberis vulgaris'Atropurpurea' is. Hij heeft rode blaadjes ( binnenin de struiken wat groener), stekels, kleine geelwitte bloempjes en dus in de winter kaal. Hij is nu zeker 1.50 hoog, sommige plekken nog hoger. Ik wil hem vooral in de voortuin vervangen door een soortgelijke haag, maar dan bladhoudend. Ook omdat ik de haag een meter of anderhalf naar voren wil plaatsen.

Welke Berberis is ook rood, maar bladhoudend en kan een hoge haag vormen. 1.50 minimaal. Zijn het snelle groeiers zodat we snel weer vrij zitten? Mocht iemand een andere mooie snelgroeiende en bladhoudende haag weten is dat ook welkom, maar geen laurier of coniferen. Ook geen klimop, die komt als bij de schutting.
maandag 2 juni 2014 - 15:48
Wannus

Wannus

Ligustrum , zie je weer meer en meer . maar moet wel enkele keren
geschoren worden in een jaar als je hem netjes wilt houden .
dinsdag 3 juni 2014 - 21:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon