menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bodembedekker

Ga naar meest recente reactie

yens

Yens

Hey ik zoek voor bij ons thuis een goede mooie bodembedekker.

Er zijn maar 2 voorwaarden, waarvan 1 heel belangrijk is.
Dat is dat het een niet giftige is. De 2 is minder belangrijk maar toch.
Onze hond is nogal nonchalant en loopt overal over dus het moet er een beetje tegen kunnen
alvast bedankt
dinsdag 16 april 2013 - 21:00
Plantadvies

Plantadvies

En wat is de zonnestand en de grondsoort waar de bodembedekker moet staan?

Plantadvies
woensdag 17 april 2013 - 16:24
yens

Yens

gewone grond. ik ga wel bodem verbeteraar gebruiken. en de zonnen stand is constant zon. alvast bedankt
wat ook tof zou zijn is dat hij bijen aantrekt
donderdag 18 april 2013 - 23:49
azrael

Azrael

Hallo Jens,

Ik zou kiezen voor pachysandra(sterk) of kleine maagdenpalm(zeer sterk) doet het zowel in zon als schaduw.
Als het lang mag duren is er ook iets te zeggen voor kruipthym, ook zeer sterk maar groeit niet zo snel. Wij lopen er dagelijks over en nog bloeit hij uitbundig! En hij geurt ook heerlijk.
vrijdag 19 april 2013 - 18:00
WDH

WDH

Zijn pachysandra en maagdenpalm niet giftig?
vrijdag 19 april 2013 - 18:30
azrael

Azrael

Kleine maagdenpalm is naar mijn weten maar licht giftig, ik veronderstel dat de hond er ook geen kilo van zal op eten. Maat je kan inderdaad maar beter voorzichtig zijn.
Van pachysandra weet ik echt niet dat ze giftig is, kruiptijm alleszins niet want wij
vrijdag 19 april 2013 - 21:28
yens

Yens

oke bedankt allemaal maar het is voor de kindjes dat het niet giftig mag zijn onze hond zal er niet van eten. ik ga nu eens vergelijken
vrijdag 19 april 2013 - 22:46
jdcoster

Jdcoster

De mogelijke giftigheid van planten wordt al te erg overdreven. Ik zie noch kinderen noch honden massa's bladeren van planten op eten.
Als ouder moet men het ook aanleren aan kinderen, er niet van te eten. Zeker van bessen die ze niet kennen. Die lijken voor hen wel meer aanlokkelijk.
Berenklauw (blaartrekkend sap) zou ik niet in de tuin zetten met kinderen en zeker geen Ricinus en Monnikskap. Die zijn zeer giftig.
zaterdag 20 april 2013 - 09:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon