menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vervolg op wie kent deze rozen

sophora

Sophora

Ik krijg pijn mijn vinger van naar onder te scrollen met al die mooie rozen.
Daarom begin ik een ander rozenonderwerp. Ik heb niet zoveel rozen, ze doen het niet goed op mijn te zware grond. Maar ik heb een vraag. Ik had een witte rambler waar ik de naam niet meer van weet. Mogelijk Weddingday.Hij groeide uitbundig in een Robinia.
Met deze koude winter is hij grotendeels bevroren. Hij schiet wel terug uit langs onder maar ik zit daar met een oerwoud van dode takken in die Robinia. Die takken eruit halen is echt slavenwerk. Mijn armen en gezicht zijn helemaal beschadigd.
Nu mijn vraag. Ik heb een heel grote dode boom en in de plaats van hem om te zagen zou ik er ook een Rambler willen laten ingroeien.
Wie kan me zeggen welke soort geen schade ondervonden heeft deze winter want ik kruip niet graag nog eens de ladder op.Hij mag wel 10 meter hoog worden.
Help rozenkenners.
sophora
dinsdag 3 juli 2012 - 21:49
Tuinman65

Tuinman65

Ik heb Bobby James in een boom en die heeft niks geleden door de strenge winter.
Heeft wel venijnige doornen.

Leo
woensdag 4 juli 2012 - 11:48
minouke

Minouke

Sophora, je kan dat op voorhand niet zeggen of voorspellen.
Zelfs bij rozen die -30C° aankunnen kan je dat voor hebben.

Ik heb bv dezelfde rozen (Penny Lane)staan op 2m afstand van mekaar en de één heeft zonder problemen de winter overleefd en de andere na een poging toch opgegeven.

Op sommige plekken hebben sterke rozen het opgegeven waar zwakkere soorten het dan wel goed hebben gedaan.

Hangt ook af hoe de wind er door heeft gespeeld.
woensdag 4 juli 2012 - 12:01
sophora

Sophora

Tuinman en minouke, bedankt voor de reactie. Zal dus maar op hoop van zege een andere planten.
sophora
woensdag 4 juli 2012 - 12:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon