menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kamperfoelie staat staat te mager

Ga naar meest recente reactie

tomson

Tomson

hallo
mijn kamperfoelie stond vorig jaar mooie groen en dan plots verdorden alle bladeren en vielen ze af oorzaak witziekte een produkt gaan halen van KB mee behandeld het groen kwam terug maar niets van bloemen , dit jaar staat hij of zij weer mooie groen maar wel wel het meest van boven de onderste takken staan zeer mager, heb de plant op voorhand dit jaar al bespoten met het zelfde produkt,kan ik daar iets aan doen, alle goede raad is welkom
mvg
tomson
maandag 19 maart 2012 - 21:35
Polplastron

Polplastron

Hoe lang heb je die kamperfoelie al en hoe deed hij het de jaren ervoor?
Witziekte is bij mij vooral een teken dat de plant niet op een optimale plek staat.
Bestrijden is in dit geval volgens mij enkel het behandelen van de symptomen en niet van de oorzaak.

Groeten,

Pol
dinsdag 20 maart 2012 - 10:32
Bombycilla

Bombycilla

als je de onderkant weer groen wil hebben moet je hem terugsnoeien.
denk je echt dat nu gif spuiten helpt tegen meeldauw in de zomer?
ongelofelijk hoe sommigen met deze planeet omgaan
dinsdag 20 maart 2012 - 16:23
tomson

Tomson

KB Naturen Witziekte- & luis-weg bestrijdt echte meeldauw (witziekte), bladluizen en witte vlieg op sierplanten. De gebruiksklare spray is samengesteld uit in de natuur voorkomende organische vetzuren en zwavel en is biologisch afbreekbaar.
dinsdag 20 maart 2012 - 17:25
Bombycilla

Bombycilla

nu al spuiten is nergens goed voor
dinsdag 20 maart 2012 - 17:34
Polplastron

Polplastron

KB Naturen Witziekte- & luis-weg bestrijdt echte meeldauw (witziekte), bladluizen en witte vlieg op sierplanten. De gebruiksklare spray is samengesteld uit in de natuur voorkomende organische vetzuren en zwavel en is biologisch afbreekbaar.

Neen! Dit bestrijdt de meeldauw niet; het dood enkel de aanwezige meeldauw. Gevolg; de oorzaak wordt niet aangepakt dus zal er het jaar nadien terug meeldauw zijn; wat goed is voor de kassa van het tuincentrum.

Bladluis is in normale gevallen ook niet schadelijk voor planten. Neem het maar van mij aan!

Groeten,

Pol
dinsdag 20 maart 2012 - 17:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon