menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boomstruik combinatie houtkant

Tborre

Tborre

Kan iemand advies geven over de ideale mix voor een houtkant ?
De grond is vochtig/drassig bij regen wegens klei in de grond.

Iemand een lijstje van aan te raden beplanting?

Es etc weet ik, maar gezien de hoeveelheid vroeg ik em af of iemand van jullie mss ook al iets dergelijsk heeft gedaan en een beeld kan geven van hoe het er uit ziet.

In totaal zouden we 400 meter houtkant plaatsen, 4 meter breed...

Alle tips welkom, ook over het toevoegen van onderandere varens in zo een houtkant...
maandag 15 augustus 2011 - 16:53
Plantadvies

Plantadvies

Kunt u ook iets meer vertellen over de zonnestand.

Plantadvies
maandag 15 augustus 2011 - 22:08
Tborre

Tborre

we hebben het hier over een open veld zonder hoge bomen of andere schaduwwerpende gebouwen.. dus ...
maandag 15 augustus 2011 - 22:46
Pieter2

Pieter2

Hey Tborre

Ik raad je aan om eens contact op te nemen met het lokale Regionaal landschap.
In jouw geval is dat het Regionaal Landschap Zuid Hageland. http://www.rlzh.be/.

Deze mensen helpen je verder met advies te geven over het aanplanten van een houtkanten, bel hen even en vraag advies over je houtkant en vraag hen voor het aanplanten van autochtoon plantmateriaal. Zo draag je bij aan de biodiversiteit i.p.v. uitheemse planten te zetten of planten die niet zijn aangepast aan de omstandigheden (bodem, vochtigheid, voedselrijkdom etc.). Zij weten best wat er in jouw omstandigheden past. Vraag tips voor de aanplant en het onderhoud op lange termijn!

Vraag zeker ook eens naar subsidies voor aanplant/onderhoud v/d houtkant. Normaal gezien is dit niet voor particulieren, maar misschien dat je gemeente wel subsidies geeft voor bepaalde aanplant/onderhoud.

Groet.
maandag 15 augustus 2011 - 23:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon