menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kersenstruik

Ga naar meest recente reactie

Kent

Kent

Ik zag in de planten kwekerij bij ons een kersenstruik staan - ik had daar nog nooit van gehoord .
Is dus een boompje dat gans beneden vertakt in een struikvorm - ongeveer een 80 breed en een 1meter 20 hoog - heeft er iemand een idee hoe groot deze stuiken of bomen uitgroeien . Ik zou er graag eentje in mijn borders bijzetten maar ik denk dat hij veel te groot gaat worden.

Groetjes
Rita
zondag 25 april 2010 - 22:54
printemps

Printemps

Hoe groot ze worden weet ik niet zo goed
Maar kersen hebben meestal wel kruisbestuiving nodig
Dus met 1 boom geen kersen tenzij je buren er staan hebben

mvg
maandag 26 april 2010 - 13:17
jdcoster

Jdcoster

Was het soms niet een Prunus triloba?
Wil je eens de precieze naam nagaan in die kwekerij?
Daarvan worden namelijk onmiddellijk na de bloei, ieder jaar alle takken tot op twee ogen ingekort.
Het struikje heeft dus enkel echte sierwaarde in de lente, maar blijft voor vele jaren altijd even groot (klein).
maandag 26 april 2010 - 17:06
Boerke

Boerke

Deze zal het zeker niet zijn? Deze staat al een twintig jaar op onze gazon. Nu in volle 'bloementooi'.
't Hopen dat het niet meer te hard vriest want dan sneuvelen meer dan de helft van de bloempjes. Al meerdere keren voorgehad. Maar we hebben er nog steeds genoeg om confituur te maken en kersen op jenever te leggen.
Kersen en ook pruimen is het best om niet of zo weinig mogelijk te snoeien. Ze bloeden namelijk veel door de gesneden wonden. Ik heb zelfs eens een product gekocht om er op te smeren en het werd er gewoon afgeduwd.
Zo had ik eens een druivelaar te laat gesnoeid en die heeft enkele dagen gedrupt. Het was zo veel dat ik er op sommige plaatsen potjes onder gezet had om geen vettige plekken op de klinkers te krijgen.

Struiken & Bomen

woensdag 28 april 2010 - 16:50
Kent

Kent

Ik ben deze week nog eens terug gaan kijken en ik heb er toch geen meegebracht.
De naam ben ik ondertussen weer vergeten maar hij zou zelf bestuivend geweest zijn - volgens mij zou hij veel te breed geworden zijn voor mijn smalle tuintje van 6 meter .
Bedankt allen voor de bruikbare reacties

Groetjes - Rita
zondag 2 mei 2010 - 12:34
printemps

Printemps

Kersen zijn niet zelfbestuivend hoor

mvg
zondag 2 mei 2010 - 12:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon