menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimplant voor haag groenblijvend

edwinvanlaerhoven

Edwinvanlaerhoven

Goede avond,

Ik heb in onze tuin 60 meter gaas geplaats (1 lengte) van 200 cm hoog. Zo'n praktisch maar oetlelijk hekwerk.

Nu wil ik dit laten begroeien met groenblijvende klimplanten die niet te traag groeien. Hedera vind ik wat traag gaan dus ben op zoek naar iets wat sneller groeit.

Mijn voorkeur gaat uit naar 2 of 3 soorten zodat ik verschillende vakken kan creeeren? Iemand ideeen? Het staat ook pal in de wind dus zeker niet beschut.

Zelf kom ik niet verder dan Lonicera Henry, of is dat niks?
dinsdag 14 april 2009 - 22:40
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Bedenk wel dat iets dat snel groeit, ook snel blijft groeien als je het zelf al groot genoeg vindt. Dan heb je veel werk om het in te dammen. Hedera is niet echt traag en bedekt mooi en is wintergroen. Je zou de eerste paar jaar enkele eenjarige klimmers er tussen kunnen planten om in de zomer wat meer begroeid te hebben.
dinsdag 14 april 2009 - 22:44
Matabish

Matabish

ik vind 'winterjasmijn' altijd heel mooi!
Heb hem laatst vanwege een nieuwe draadafzetting flink moeten snoeien en dan maar alle takjes
op een rijtje langs die afzetting gezet. Ze zijn allemaal aan 't schieten, mooi hoor!
woensdag 15 april 2009 - 00:32
edwinvanlaerhoven

Edwinvanlaerhoven

Jasmijn lijkt me teveel werk geven omdat men die helemaal zelf moet invlechten, toch?

Via mijn werk kan ik redelijk goedkoop aan grote Clematis Armandii planten komen, is dat wat? of zouden die te snel bevriezen?

En heeft iemand ervaring met de Lonicera Henry?
woensdag 15 april 2009 - 21:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon