menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Magnoliaboom krijgt opnieuw bloemknoppen

rombaft

Rombaft

Ik heb eind vorig jaar een magnoliaboom (alias beverboom) geplant, deze heeft dan gebloeid dit voorjaar, bloemen verloren en bladeren gekregen.

Nu zie ik dat er precies opnieuw bloemknoppen opkomen (die pluizige knoppen), is dit normaal ?
en zo ja bloeien die dan in het najaar of zo ?

Ook, is het nu gedaan met groeien voor dit seizoen, de knoppen staan op het uiteinde van de takken ?

Ik weet dat dit traaggroeiende bomen zijn, maar in het gehele zeizoen is er enkel op de bovenste en enkele middentakken een 10-15cm gegroeid (takken verlengen) , normaal ?
het is natuurlijk ook zijn eerste jaar in mijn tuin, hij moet zich misschien nog een beetje thuisvoelen

woensdag 23 juli 2008 - 15:33
annis

Annis

Het kan dat de boom nog een nabloei krijgt maar meestal met niet zoveel bloemen.
woensdag 23 juli 2008 - 16:18
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Nu zie ik dat er precies opnieuw bloemknoppen opkomen (die pluizige knoppen), is dit normaal ?

---> als je zo 1 opent zullen hier wrs de beginselen van zaden inzitten..

greetz Damy
woensdag 23 juli 2008 - 18:14
WiPe

WiPe

De bloemknoppen van de meest voorkomende Magnolia-soort worden voor de winter gevormd, nu dus. Die kunnen al gaan uitlopen voor de winter, maar het merendeel van de knoppen blijft gewoon tot na de winter zitten om in het voorjaar voor het uitlopen van het blad open te gaan.
woensdag 23 juli 2008 - 20:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon