menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Taxus Baccata

Ga naar meest recente reactie

acoppens

Acoppens

Dag,
Achter mijn woning is er een zachtjes aflopend terras.
Daarvoor heb ik een “kamer” laten aanleggen in dolomiet.
Mijn probleem is nu het volgende : reeds 3X heb ik de twee blokken van 6 Taxusplanten dichtstbij het terras moeten vervangen.
Deze gaan intiëel goed om na een tijd bruin te worden en af te sterven.
Al de andere Taxusplanten groeien perfect ! Er staan ook nog Buxusplanten en Lavendel in en ook deze groeien goed.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?
Ik denk persoonlijk : water. De grond is eerder kleiachtig…..
Kan iemand me raad geven om hieraan te verhelpen ?
Alvast bedankt,
Dries

zaterdag 19 januari 2008 - 17:26
hildavw

Hildavw

Het zou inderdaad kunnen dat ze te nat staan.

Gebruik eens "zoeken" bovenaan met "taxus". Daar staan al veel vragen én antwoorden.

groetjes

Hilda
zaterdag 19 januari 2008 - 20:22
ingec

Ingec

Veel taxus gaat dood doordat ze te nat staan en de oorzaak daarvan is vaak een zg harde laag waardoor het water niet weg kan
Als je een grondboor hebt kan je kijken op dit zo is en anders een heel diep gat graven de harde laag doorbreken en kiezels in het gat doen.
ook kan de oorzaak de larven van de taxuskever zij en daarvoot moet je een vergif gebruiken die met water mengt en op de wortels giet , maar vraag me niet meer welk. vergeten
groet
inge
zondag 20 januari 2008 - 10:19
ingec

Ingec

of hebben ze misschien stabilisee gebruikt bij de aanleg en staan je planten dus in een betonnen kuip
dus toch beter even graven
zondag 20 januari 2008 - 10:21
VTO

VTO

Het is inderdaad beter om eens diep te graven en de ondergrond te doorbreken. Als het zware grond is kunt u zand en kompost in de plantgeul aanbrengen en goed mengen. Plant u taxus op een klein heuveltje. Dit helpt ook bij een hoge grondwaterspiegel.
dinsdag 22 januari 2008 - 20:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon