menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bomen voor natte grond

Ga naar meest recente reactie

juha

Juha

Hey,
achteraan de tuin is het nat. Ik ben op zoek naar 2 middelgrote bomen(type Bolcatalpa) om daar te planten. Welke komen daar voor in aanmerking?

Ook willen we daar graag een groenblijvende haag van 1m planten. Welke tips? (ligustrum?)

Alvast bedankt en veel plezier.
dinsdag 14 augustus 2007 - 23:24
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Wilgen houden wel van natte grond. Ze lijken niet op een bolcatalpa maar zijn erg mooi. Liguster verdraagt heel wat vocht.
dinsdag 14 augustus 2007 - 23:29
Tine

Tine

Een berk kan ook vocht weghalen.

Tine
dinsdag 14 augustus 2007 - 23:34
Aeval

Aeval

Liquidambar styraciflua oftewel "amberboom" is geschikt voor op vochtige gronden te staan.
't Is een heel trage groeier: na tien jaar amper 6m hoog en verder wordt hij in een mensenleven misschien 10m... Absoluut geen grote boom dus, integendeel. Zeer mooie herfstverkleuring!

Groetjes,

Annelies
woensdag 15 augustus 2007 - 10:23
pawprints

Pawprints

ohwww wat is ie mooi die Amberboom (ook wel sweetgum genoemd blijkbaar )
woensdag 15 augustus 2007 - 11:20
fastmario

Tekst aangepast

Fastmario

Liquidambar styraciflua oftewel "amberboom" is geschikt voor op vochtige gronden te staan.
't Is een heel trage groeier: na tien jaar amper 6m hoog en verder wordt hij in een mensenleven misschien 10m... Absoluut geen grote boom dus, integendeel. Zeer mooie herfstverkleuring!

Groetjes,

Annelies


vind dit ook een perfekte keuze
heb vroeger 5 jaar bij tijnman gewerkt(gestopt voor mijn rug)
en heb deze prachtige boom op zeer natte plaatsen mooi zien staan
is echt een prachtige boom
woensdag 15 augustus 2007 - 16:50
WiPe

WiPe


't Is een heel trage groeier: na tien jaar amper 6m hoog en verder wordt hij in een mensenleven misschien 10m... Absoluut geen grote boom dus, integendeel.


Bij ons in de tuin is die inmiddels een dikke achttien meter hoog. Heeft die in één mensenleven bij mekaar gegroeid. En dat is niet de grootste Liquidambar die ik weet staan. Ik zou hem niet durven aanraden als je en kleinblijvende bolvormige boom zoekt.
Gelukkig bestaat er een kleinblijvende cultivar, als ik me niet vergis Liquidambar styraciflua 'Gumball', hoewel ik niet uit het hoofd kan zeggen wie die courant aanbiedt.

Een andere mogelijkheid is de wilgen die 'detuinindemen' voorstelde, op voorwaarde dat je er knotbomen van maakt, anders worden die ook veels te hoog.
woensdag 15 augustus 2007 - 20:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon