menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn voortuin 2010 volledig af

Ga naar meest recente reactie

summerspookje

Summerspookje

eindelijk , na planning en voor en nadelen , is mijn voortuin af, hier enkele foto'

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

de achter en zijtuinen zijn ook af, maar door de droogte ligt de gazon er maar zielig bij , en ziet ge ook de 2 de bloei van de blauwe regen nog niet ,ze staan allemaal in dikke knop , en trossen die moeten openbloeien , ook de schapenkoppen staan nog niet open , dus ben ik nog in blijde verwachting

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]

dit zijn een paar minifoto's anders zouden ze te veel plaats nemen
groetjes

annie
dinsdag 6 juli 2010 - 12:50
berenice

Berenice

hoi Annie

ik vind het heel mooi , mooie bestrating en zijn dat kiezels
steentjes of word het gras ??? ook een paarmooie handen
is het iets met water ????
zo te zien aanleg met weinig onderhoud , zo is het voortuintje bij ons ook
kiezelsteentjes met daarop 4 lange beton bakken van 1.20 m
met zomerbloeirs in
komt er nog een haag vooraan ????
vele grts bernice




woensdag 7 juli 2010 - 08:01
Rockey

Rockey

Hoi,

Knappe voortuin, leuk en simpel gehouden.
Zelf gedaan of laten doen?

Mag ik wel nog even tip geven ivm je tuinbeeld.
Mijn vrouw en ik kochten vorig jaar net dezelfde (bij AA tuincentrum in Loppem). Ons werd toen gezegd dat dit beeld beetje groen kan worden na verloop van tijd (wat je met wat product snel weg krijgt) maar voor de rest geen zorg nodig.
Deze winter gemerkt bij het dooien dat de voet van het beeld volledig gebarsten is. De hand staat er nog op maar ziet er niet uit. Mail gestuurd naar het tuincentrum en daar kreeg ik antwoord dat ik dit moest geweten hebben, een beeld moet je beschermen.

Ik verwittig je dus op voorhand, dit beeld is opgemaakt uit samenstelling met beton (zelf moeten opzoeken) en dat moet je bij de winter 'inpakken', zoniet maak je bovenstaande mee.
Hopelijk kom je dit niet tegen, wij zijn in ieder geval niet gelukkig ermee maar wat doe je er aan? Ik denk dat ik zal zien om het beeld mss in de grond te steken zonder voet (maar momenteel geen tijd om dit te doen)

Grtz
woensdag 7 juli 2010 - 08:08
hannibal

Hannibal

@Rockey: even gekeken op site tuincentrum, nergens staat een duidelijke beschrijving waaruit die beelden zijn gemaakt. Het komt uit Indonesie: dan kan ik wel denken niet winterhard, maar niet iedereen moet zo denken hé! Ze willen hier verkopen dus moeten ze duidelijke productomschrijving doen. Ik zou even de mening van Test Aankoop vragen moest ik u zijn. Dit product voldoet niet aan de vooropgestelde verwachtingen en uitleg die gegeven werd bij aankoop.
Succes
woensdag 7 juli 2010 - 11:34
summerspookje

Summerspookje

hoi allemaal!!

het zijn gebroken witte kiezels , en de donkere zijn lava steentjes,ik wilde geen hout ,de vogels zijn er gek op , en ze mengen de lichte kleuren met de donkere.
er komt ook geen haag voor, het word vlak gehouden met kunstmatten ,en stenen voeten om tegen de wind te beschermen,maar dat is niet meer bij de tuin, het diend om niet in de tuin met de auto te rijden,zoals de boeren en grote tractors doen ,eigenlijk als bescherming meer, en het helpt. ik heb gewerkt op Zen systeem, maar zonder water , omdat ik de ganse dag zon heb , en bij ondervinding, droogt het water voor je ogen op , en in de winter word het dan weer groen,met hopen bladeren van de buren hun bomen , die in de bloeitijd trouwens zeer prachtig zijn

en de beelden, de handen zijn al een jaar of 5 oud, worden nu al lichtelijk groen ,
en inderdaad , na deze winter heb ik ook gemerkt dat de voetsteun gebarsten is, de andere beelden zijn in steen van in de landen zelf, die zijn ingevoerd uit mexico,die worden niet groen , of zijn nog niet gebarsten,en toch al meer dan 11 jaar oud,ik zoek nu een totempaal , in vast materiaal , om tegen de muur te plaatsen van het huis, maar ik vind er tot nu toe nog geen.

het plan van de voortuin heeft mijn man getekend,en uitgewerkt,de details zijn door mij uitgevoerd,en de tuinier heeft het graafwerk gedaan.
de tips om de beelden te beschermen zijn altijd welkom, nu doe ik er voor de winter ,een waterafstotend product op,maar bij de lichte beelden helpt het zo te zien niet zo goed , de kleinere beelden in de achtertuin , zijn er wel tegen bestand, ,en die zijn gemaakt (vlg de beeldenmaker , uit beton en verstevigt met ijzer)als ik hem mag geloven , maar ze zijn toch ook al 11 jaar oud , gekocht in nederland.

ik hoop dat ik er lang geniet van mag hebben ,en voor onkruid, ben ik op kattestaarten na, gespaart,maar die kattestaarten heb ik met zeer zware middelen moeten bestrijden , dat zijn rot planten , die komen overal door,
enfin als ik dan elk jaar eens moet sproeien ,om ze weg te krijgen , valt het nogal mee,

wel ,hierzo wat de beschrijving en details , en zoals ik zeg ;,tips altijd welkom hoor

groetjes

annie
woensdag 7 juli 2010 - 14:50
Rockey

Rockey

@Hannibal: Even opmerken dat het is omdat de beelden uit Indonesië komen ze niet winterhard zijn. Je kan op internet geïmporteerde beelden kopen maar die zijn dan uit ander materiaal (blauwe hardsteen enzo...)

Zal mss eens sturen naar test aankoop aan andere kant ben ik het weg en weer geloop nu al kotsbeu (was gelukkig een aankoop in solden, het beeld kostte iets van 30 eur)

Je zou idd kunnen zeggen dat ik dit moest geweten hebben, maar had er niet aan gedacht. Zal er nog iets moois van te proberen maken

Toch bedankt voor de tips

grtz
woensdag 7 juli 2010 - 20:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon