menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Phaesolis caracala

Ga naar meest recente reactie

danny2

Tekst aangepast

Danny2

Nog een exotische klimplant, phaesolis caracalla
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 21 oktober 2007 - 18:24
Jeannette1

Jeannette1

Hai Danny, deze is wel héééééééél erg apart, je laat ons wel genieten, dank je wel!!!

Zijn dit allemaal planten uit Madeira???

Ik kan haast niet wachten!

Groetjes, Jeannette
zondag 21 oktober 2007 - 18:41
danny2

Danny2

Nee, dit zijn planten uit onze tuin die helaas deze week naar de winterberging moeten.

danny
zondag 21 oktober 2007 - 18:59
Jeannette1

Jeannette1

Hai Danny, ik neem aan, dat jullie de planten weer keurig netjes uit de winterberging terug krijgen!

Kun je deze planten hier in Nederland ook kopen of zijn het zaadjes of bollen?

Wat een vragen hè?

Maar ik ben nu eenmaal heel erg geïnteresseerd in aparte planten!

Bedankt voor alles, Jeannette
zondag 21 oktober 2007 - 19:21
danny2

Danny2

Meeste van deze plantjes komen uit Nederland, nl van Van Well, nu Klerx-exoten, maar na de dood van de toenmalige zaakvoerdster( Thea de Bruin) zijn die speciale exoten uit het assortiment verdwenen en kom je ze nog nauwelijks tegen.

danny
zondag 21 oktober 2007 - 22:03
Jeannette1

Jeannette1

Hai Danny, bij Delft is een tuincentrum speciaal voor exoten gekomen, ik dacht 2 0f 3 jaar geleden.

Die hebben een afdeling met speciale artikelen kleding, huisraad etc. allemaal aziatisch, Oosters.

Ook hebben zij een Oosterse afdeling met food, vers en uit de vriezer.

Maar het belangrijkste is, dat zij zelf de wereld over reizen om de mooiste planten te verzamelen en die dan zelf winterhard opkweken.

Dit alles hebben wij gehoord en Ger wil er best een keer naartoe, zo ver is dat niet vij ons vandaan met de auto.

Ook blijken zij daar een aangepast toilet te hebben, dus hoef ik mij niet ongerust te maken.

Zodra wij er geweest zijn en enige informatie hebben, zet ik het hier neer, of mail je even.

Ook wil ik even Googlen, want de naam is geloof ik XOTUS, even kijken dus.

Groetjes, Jeannette
maandag 22 oktober 2007 - 09:27
Jeannette1

Jeannette1

http://www.xotus.nl/

Zo Danny, sneller ging het niet!!!

Dit is de site van Xotus, neem maar eens een kijkje dan hoor ik nog wel of het iets is.

Groetjes, Jeannette
maandag 22 oktober 2007 - 09:30
danny2

Danny2

Hallo,

ik denk dat xotus toch veel langer bestaat dat 3jaar , ben er al over een 15 jaar terug geweest en heb er nog steeds plantjes van. Het is wel wat vernieuwd. Normaal waren we dit jaar ook gegaan maar er was iets tussen gekomen dus zal het een andere keer zijn.
Toch bedank ik je voor de info zodat anderen er ook kunnen van genieten.

danny
maandag 22 oktober 2007 - 17:26
Jeannette1

Jeannette1

Hai Danny, je hebt wel gelijk dat zij veel langer bestaan, maar waar zij nu zitten dat bedoelde ik eigenlijk!

Vroeger zaten zij meer richting Rotterdam ca. 2 afslagen verder of terug net vanaf welke kant je het bekijkt.

In ieder geval zaten zij vanaf Rotterdam VOOR Ikea en nu verder dan Ikea, dat is eigenlijk alles wat ik weet, zo vaak komen wij niet die kant uit.

Hoewel het wel weer eens tijd wordt om die kant van Xotus uit te gaan, wie weet.

Groetjes, Jeannette
maandag 22 oktober 2007 - 19:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon