menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mechelse Koekoekhaan ter adoptie

Ga naar meest recente reactie

kollebloem

Kollebloem

Wij hebben een Mechelse Koekoekhaan, nu ongeveer 5 maand oud.
Wij wonen in Wachtebeke in een woonwijk waar men deze levende wekker niet op prijs stelt dus zoeken wij een nieuwe thuis voor hem.

Hij is gered van het kapblok in een periode waarop wij op familiaal vlak een grote tegenslag hadden. Daarom heeft deze haan een speciale betekenis voor ons.
We kunnen hem echter niet houden vanwege klachten van de buren.

Grappenmakers met het voorstel om hem in de pot te steken mogen een antwoord achterwege laten.


Aan iedereen die een oplossing heeft, heel erg bedankt!



Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

maandag 28 november 2011 - 08:16
corrielat

Corrielat

Natuurlijk mag zo'n prachtig beest niet de pan in,
Ik denk dat er zeker mensen met ruimte plaats hebben voor deze knapzak
maandag 28 november 2011 - 08:47
BOSVROUW

BOSVROUW

Wat nog een oplossing is, Hem 's nachts opsluiten op een donkere plaats, kraait dan practisch niet, en overdag hebben de buren niets te zeggen. Als de natuur al geen geluid meer mag maken! Hij word dan ook heel tam, omdat je zo regelmatig met hem bezig bent! Heb ook ooit zo een haan alleen gehouden (paaskuiken) en je kunt het geloven of niet, maar had daar veel vriendschap van. ja, van zo'n zogezegde stomme kiek!
maandag 28 november 2011 - 12:51
kollebloem

Kollebloem

Ja, we hebben dat geprobeerd om hem op te sluiten en dat lukt wel tijdens de weekends want dan laten we hem er uit na 9u 's morgens, maar tijdens de week zijn we rond 07u al het huis uit en dan begint hij al lustig te kraaien.

Omdat het zo'n flink beest is heeft hij ook een heel erg luide roep. Niet te vergelijken met het kraaien van een krielhaantje bijvoorbeeld.

We wonen hier in een woonwijk, half open bebouwing. Veel mensen die in Sidmar werken en die ook nachtdienst hebben. Als Leonardo zijn stem laat horen dan zijn die telkens wakker.
Langs de ene kant begrijp ik dat wel hoor, maar langs de andere kant zijn mensen wel heel erg onverdraagzaam geworden.
Ik woon hier pas een goed jaar en ik dacht, goh Wachtebeke, een landelijke gemeente. Ja hallo...dat is al lang geleden hoor.

Dus, al wie dit leest, zegge het voort, misschien is er toch iemand die wat afgelegen woont en plaats heeft voor Leonardo. Trouwens iemand maakte de opmerking dat hij lijkt op een Izegemse ipv een Mechelse Koekoek.
Maakt niet echt uit, hij is echt wel heel mooi aan het worden.

Alvast bedankt
maandag 28 november 2011 - 15:20
minouke

Minouke

Kollebloem,

Dat is waar wat je zegt, dat ze veel luider kraaien.
ik heb vroeger nog zo 1 gehad, ze zijn ook veel groter en erg actief.
Was ook ne lieve en kwam op onze schoot maar na 1jaar werd het ne macho zulle.
De onze heette Basille

en veel succes ook voor Leonardo

gr
Chantal
maandag 28 november 2011 - 16:06
zourky

Zourky

Misschien ergens op een kinderboerderij dat is gewoonlijk afgelegen van de woonhuizen,en hoef je voor zijn leven niet te vrezen.
groetjes
maandag 28 november 2011 - 16:18
kollebloem

Kollebloem

Ha Zourky, heb ik geprobeerd, de kinderboerderij in Drongen. Ik kreeg zelfs geen antwoord op mijn mail. Ik heb niet echt andere adressen van kinderboerderijen gevonden.
Ik ga wel nog eens verder zoeken op Internet. Misschien in Nederland want wij wonen niet echt ver van de grens.

In ieder geval bedankt voor de tip.
Groetjes
maandag 28 november 2011 - 16:45
zourky

Zourky

In een dieren opvang en daar eens vragen of zij ergens een plaats weten,alles behalve een plaats met Kerstmis want dat zijn geen goei.

groetjes
maandag 28 november 2011 - 18:23
kollebloem

Kollebloem

Voor wie zich afvraagt hoe het Leonardo is afgegaan....

We hebben zeker een 7-tal kinderboerderijen gecontacteerd, tot in Nederland, maar niemand was geïnteresseerd.

We hebben een oproep gedaan via een intern prikbord op het werk, via kippensites en kippenforums, geen resultaat.

We hebben dierenartsen gecontacteerd en een ervan heeft ons een adres doorgegeven van een opvang voor kleine neerhofdieren.
Daar is hij tenslotte naar toe gegaan. De eigenaar verzekerde ons dat geen enkel dier in de pan gaat maar hij vermeldde er wel bij dat het zeer moeilijk zou zijn om hem te plaatsen.
Hij was trouwens behoorlijk agressief toen hij uit de doos ging maar hoe zou je zelf zijn.

Ik hoop dat hij ondertussen een toom kippen heeft. Het feit dat ik hem niet kon houden geeft mij nog steeds een vervelend gevoel. Ik kan alleen zeggen dat ik echt mijn best heb gedaan om een thuis voor hem te vinden.




M
dinsdag 27 maart 2012 - 11:39
zourky

Zourky

U hebt zeker uw best gedaan,en hij mag zich gelukkig prijzen,als er teveel hanen zijn moeten ze maar eens vechten dat hoort er bij ook in de natuur


Wij hebben hier nog een kip ,die kan al maanden niet meer lopen heeft stijve benen zoals een oude mens,ze ligt in een kuiltje in de serre met een tapijtje onder haar buik eten en drinken staat er bij ze kan echt geen stap meer doen
ze is niet ziek anders zou ik haar uit het lijden verlossen,maar nu geniet ze van haar oude dag,en heeft jaren eitjes gelegd,en daar word ze nu voor beloond

groetjes
dinsdag 27 maart 2012 - 14:48
kollebloem

Kollebloem

Ja Zourky, ik wou dat er meer mensen zoals jullie waren.

Ik vind dat er nog steeds te weinig respect is voor dieren maar als je zoiets naar voor brengt dan staan heel veel mensen je met een scheven blik aan te kijken.

Onze kippen gaan ook met pensioen. Tot in januari was er hier eentje, Clarisse, die een manke poot had, ze kon er niet op steunen maar ze huppelde wel nog rond. In januari begon ze te sukkelen, bleef meer zitten suffen, ze was toen bijna 10 jaar.
Maar ze at nog en ze strompelde mee met de rest van de kippen als die in het voorjaarszonnetje gingen zitten en ze kon nog mee in het hok.
Toen we ze op een mooie winterdag niet bij de rest zagen zitten wisten we al hoe laat het was.
Ze is mooi ingeslapen op haar stro in haar hok. Ze lag er bij zoals ze sliep, haar kopje in haar pluimen. We hebben haar begraven.
Het is "maar" een kip, maar ze maakt deel uit van het gezin en ze verdient respect en dat geldt voor alle dieren.

Ik hoop dat jullie oude kip nog lang kan genieten van haar tapijtje en dan rustig kan inslapen als haar tijd is gekomen.

Jullie verdienen een dikke pluim!


M
woensdag 28 maart 2012 - 08:33
Pistachio

Pistachio

Een dikke knuffel van mij voor alle mensen met een hart voor dieren die de moeite doen om een goede thuis te vinden als ze er zelf geen zorg meer voor kunnen dragen of omwille van de buren in dit geval. Dieren zijn weerloos, zij verdienen ons respect en onze beste zorgen. Maakt niet uit welk dier het is, ze zijn altijd dankbaar en belonen ons met hun onvoorwaardelijke vriendschap en trouw. Eigenlijk moet je geen dier nemen voor je eigen plezier maar gewoon omdat je het een mooi leven wil bezorgen.
vrijdag 30 maart 2012 - 08:56
kollebloem

Kollebloem

Ik sta daar volledig achter. In onze familie is dat als vanzelfsprekend dat wij dieren, alle dieren, helpen zo veel we kunnen en we doen nog te weinig.
Onze honden zijn altijd vondelingen, mijn dochter heeft een Border Collie opgevangen en 3 poezen en die kunnen het heel goed met elkaar vinden.
Wij hebben een Labrador maar die houdt niet zo van poezen.
We hebben onze kippen die mogen blijven tot ze echt overlijden van ouderdom, of ze nu nog leggen of niet.
Mijn kinderen zijn opgegroeid met dieren, konijntjes, vissen, hamsters en alles werd verzorgt en geliefd en bleef tot de natuurlijke dood.
We richten onze tuin zoveel mogelijk in voor vogels en bijtjes en vlinders. We gebruiken geen sproeimiddelen, we hebben een stukje "wilde tuin".
Het is gewoon genieten van de solitaire bijtjes die aan en af vliegen en hun kokertjes in orde maken.
Zalig al deze dingen, ik kan daar echt nog stil van worden en in verwondering staan. Ik snap de mensen niet die hier niet kunnen van houden, die missen zo enorm veel.
Maar gelukkig zijn er nog andere zoals de meeste hier op dit Forum.
Houden zo!




M
vrijdag 30 maart 2012 - 13:06
corrielat

Corrielat

Zalig al deze dingen, ik kan daar echt nog stil van worden en in verwondering staan.

Helemaal mijn verhaal Kollebloem,
Ik mijn tuin voel ik me zo een met de natuur,
Bij blijdschap of verdriet,
Ik ben de hele dag buiten in mijn tuin,
genieten van alles wat groeit en bloeit en leeft,
Zaaaaaaaaaaaaaaaaaaaalig
vrijdag 30 maart 2012 - 21:06
BartDR

BartDR

Zoek je nog steeds een thuis voor je haan?
donderdag 14 juni 2012 - 12:30
kollebloem

Kollebloem

Dag Bart


Neen, de haan is naar een opvangtehuis gegaan voor neerhofdieren.
Ik hoop dat hij ondertussen een nieuwe thuis heeft gevonden.

Als je een haan zoekt, er zijn er een heleboel ter adoptie als je op Internet op een kippenforum gaat.
Hanen zijn de sukkels onder onze gepluimde vrienden omdat ze volgens sommige mensen te veel lawaai maken.
Persoonlijk denk ik dat een kippenfamilie niet echt af is zonder haan, maar ja, soms moet je zwichten voor de buren.

Groetjes
Martine
donderdag 14 juni 2012 - 20:43
BartDR

BartDR

Idd als wij te veel haantjes hebben slachten we ze spijtig genoeg (en eten ze op natuurlijk, niets gaat verloren). Niemand wilt een haantje dat niet echt een ras is .

De haan was niet voor mij maar voor iemand die mechelse koekoeken heeft maar zijn haan was overleden.

Ik hoop dat hij een goede thuis gevonden heeft!
vrijdag 15 juni 2012 - 08:34
BartDR

BartDR

Weet je toevallig een goed forum waar ze regelmatig voor haantjes een nieuwe thuis zoeken? of waar ze in het algemeen voor dieren een nieuwe thuis vinden
vrijdag 15 juni 2012 - 10:05
kollebloem

Kollebloem

Dit zijn de bekendste, maar ik wil wel eens informeren of onze haan daar soms nog zit. De man van de opvang vertelde ons dat hij zijn hanen zeer slecht kan plaatsen. Ik wil wel eens informeren hoor want het was een prachtig beestje.
Anders geef ik gewoon het adres door als ik het heb gevonden.


kippen.startpagina.be


www.mechelsekoekoek.com
vrijdag 15 juni 2012 - 11:56
BartDR

BartDR

dat zou fantastisch zijn

het is inderdaad een mooi beest!
Spijtig dat tegenwoordig mensen geen respect meer hebben voor de natuur en zijn geluiden…
En meestal zijn het de mensen die klagen dat zelf een hond ofzo hebben dat heel de nacht ligt te blaffen, uitbreekt en in een ander zijn tuin putten graaft of dieren aanvalt!

Zelf hebben we ontzettend veel dieren, ezels, ganzen, eenden, kippen, paauwen.
We hebben ook schrik dat buren klacht gaan indienen voor de geluidsoverlast (vnl ezels, als die beginnen te balken!). Nogal een geluk zijn het vnl oudere mensen en koppels met kinderen die rond ons wonen. Die vinden al die beesten fantastisch, komen regelmatig brood enzo gooien. Het is alsof de beesten van hun zijn maar ze moeten niet betalen voor het eten en onderhoud noch moeten ze de hokken proper maken, voor hun is het alsof wij een plaatselijke kinderboerderij zijn ^^
vrijdag 15 juni 2012 - 13:17
kollebloem

Kollebloem

Ik heb het adres teruggevonden. Hopelijk hebben ze hem nog of zit er een ander haan ter adoptie. Veel succes!



Kwekerij Verhoeven

Kluisstraat 63
9940 Ertvelde (Evergem)
09 357 64 55
[email protected] http://www.geertverhoeven.be

maandag 18 juni 2012 - 13:48
braze

Braze



Hoi Kollebloem .

waarom pak je erniet gewoon startpagina . dochters bij daar
kun je hem plaatsen bij een site van pluimvee daarzitten vaak de
grote liefhebbers van oude ras ras hoenders
of misschien bij een soort openlucht museum zoals we dat hier
in Arnhem Nederland hebben daar willen ze misschien wel zo,n mooie haan
hebben

ik hoop dat je er iets mee kan aanvangen .


Gr


Braze .
zondag 11 november 2012 - 14:49
BDV

BDV

Hoi,

Hopelijk is je haan nog niet weg. Er bestaan namelijk automatische deuropeners die werken met een timer. Zo kan je de kippen opsluiten tot 9 uur terwijl jij al gaan werken bent. Ik geloof dat het een kleine 100 euro kost. Niet goedkoop maar als de haan een sentimentele waarde heeft, waarom niet?
donderdag 21 maart 2013 - 11:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon