menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Advies bij serre gevraagd

Ga naar meest recente reactie

moerenhn

Moerenhn

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op deze forum maar ook in het moestuinplezier

ik heb namelijk wel behoorlijk de smaak te pakken en ik zou jullie raad willen vragen.

ik zou namelijk graag een serre kopen.
Na een week intensief zoektocht, heb ik moeten vastellen dat de serres niet goedkoop zijn .

Nu ik heb wel 1 serre gezien dat prijs nog in orde is namelijk 394 euro.
voor die prijs is het een serre van 4,6 mm2 van het merk Palram. (zie foto)
deze is gemaakt in aluminium.
het dak is bedekt met polycarbonaat platen dubbelwandig.
hierbij is er ook een dak venster met een automatische opening.
nu waarover ik mij zorgen maak is de wand deze is bedekt met polycarbonaat enkel wandig 0,7 mm , Is dit niet te fijn ?

Een andere optie is een serre zelf te gaan maken.
ik had gedacht aan een grootte van +- 2M breed, 3 meter lengte en wandhoogte 1.8 en nok hoogte 2m20.
deze zou ik maken in hout bevestigd in beton door draadstangen van 10 en bedekt met Hytilux folie.
nu zou ik de Hytilux folie misschien dubbel leggen

Planten & Tuinbenodigdheden

donderdag 16 mei 2013 - 10:05
jdlxd24

Jdlxd24

Ik ben nu aan men 2de jaar moestuinen begonnen en heb me een folie serre van acd gekocht.
Wel degelijk materiaal vind ik.
Men serre is een culti-abris micro: l2.40xb1.80xh200.
Ze staat op het eind van de foto.
Voor 250euro heb je een mooie stevige serre, je moet maar eens kijken op de website van acd.

Planten & Tuinbenodigdheden

donderdag 16 mei 2013 - 10:36
jantje1987

Jantje1987

hoi

mijn serre kwam van URL GEBLOKKEERD /
de profielen en het glas zijn van oude tuinbouwserre, niet nieuw maar wel stevig en best betaalbaar!
op uw foto van de serre zie ik geen steunen staan die stevigheid geven bij storm ofzo
mijn serre zitten aan alle zijden kruisen is voor de stevigheid

groetjes
Jan
donderdag 16 mei 2013 - 23:26
pretangjoen

Pretangjoen

Ik maak men serres zelf,

Ik maak gebruik van betonijzer. Die ijzers steek ik in de grond en daar wind ik met palletfolie rond, zodat ik een stevige solide constuctie krijg.
maandag 20 mei 2013 - 21:14
pthomass

Pthomass

ik heb mijn serre ook zelf gemaakt.

betonplaatjes in de grond (2mx40cm). Aan de binnenzijde van de platen heb ik tuinpalen van 8x8cm in de grond gestoken. Bovenop een dakje gemaakt van panlatten.

ik heb dikke plastiek gekocht die ik onderaan de palen heb vastgemaakt (horizontaal) en die ik over de buitenzijde van de betonplaten heb laten afhangen.

dan heb ik de serre afgewerkt met golfplaatjes.

water dat llangs de golfplaatjes afsijpelt, gaat via de plastiek naar de buitenzijde. Zo staan de tuinpalen droog en gaan ze lange tijd mee

serre is een open serre in L-vorm. open aan de oostzijde, dicht aan de west zijde.

staat als een huis
woensdag 26 juni 2013 - 08:36
BDV

BDV

Heb je al eens op tweedehansd websites gekeken? Een vriend van me heeft zo een mooie klassieke serre op de kop kunnen tikken in zwaar staal. Echt prachtig en stikjaloers Zoveel meer charme dan de hedendaagse exemplaren.
donderdag 18 juli 2013 - 12:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon