menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dracunculus vulgaris

Ga naar meest recente reactie

guyke

Guyke

Ik heb vorige zomer zaadjes van de Dracunculus meegenomen uit Griekenland. Ze hebben deze winter mooi droog gelegen. Een 6tal weken geleden heb ik ze geplant, drie zaadjes kwamen vrij snel uit. Alleen toen ze ong. 8cm waren werden ze geel en stierven af...Ondertussen zijn er weer wat zaadjes uitgekomen, die ik natuurlijk graag wil behouden. Wie weet hoe je zo'n klein plantje moet verzorgen, veel water of net niet? welke grond etc. Iedere tip is welkom !!
Alvast bedankt,

Groetjes,
Guy
donderdag 11 april 2013 - 19:22
patriciame

Patriciame

hello, Guyke, als je op tuinadvies : knollen en bollen : dracunculus vulgaris gaat kijken krijg je daar al wat je weten wil , houd me om de hoogte, h
donderdag 11 april 2013 - 20:01
minouke

Minouke

Waarschijnlijk bedoelt Patricia dit hier
http://digituin.tuinadvies.be/plant/586/dracunculus-vulgaris

gr
Chantal
vrijdag 12 april 2013 - 08:24
patriciame

Patriciame


ja, Minouke, dat is het . Zo kan Guyke zijn speciale plant verzorgen ,
zaterdag 13 april 2013 - 13:51
guyke

Guyke

Ik had dit ook al gevonden en alles leek ook prima te lukken. Het spijtige is alleen dat ze ondanks alle goede bedoelingen in een paar dagen tijd allemaal doodgingen. Ik heb dus blijkbaar iets verkeerd gedaan .De nieuwe plantjes ga ik eens wat minder water geven. Ze komen per slot van rekening uit een warm en droog gebied, dus lijkt me dat zeker het proberen waard. Gelukkig heb ik nog heel veel zaadjes, dus kan ik experimenteren Allemaal bedank voor jullie reactie
zondag 14 april 2013 - 14:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon