menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Jonge boomvarens dicksonia antarctica te koop

Ga naar meest recente reactie

lanne

Lanne

Ik moet dringend plaats maken in mijn kweekbak en wil daarom een heel deel jonge dicksonia antarctica planten (zaailingen ) te koop aanbieden aan 4,5 euro
Op de foto zie je een plant in een 2 l pot. Ze zijn ondertussen al wat groter .Binnen enkele jaren kunnen deze planten in volle grond geplant worden in het half schaduw ( dus niet heel de dag in de bakkende zon - ze kunnen dan ook in volle grond overwinteren - moeten dus nog een aantal jaren in de winter binnen overwinteren tot ze wat groter zijn .
Wel enkel af te halen in Nieuwkerken waas ,omdat de verzending kosten te hoog zouden oplopen
Korting mogelijk bij aankoop van meerdere planten
groetjes
Lily-Anne


[img]http://img231.imageshack.us/img231/6924/img0658pg.jpg/img]
donderdag 17 juni 2010 - 08:14
paulduville

Paulduville

Hallo Lily-Anne,
ik heb interesse; ik neem volgende week kontakt; zit nl in Madeira. Heb een pm gestuurd, maar lijkt niet te lukken.
Groeten,
Paul
donderdag 17 juni 2010 - 15:35
lanne

Lanne

Paul , je pm is wel toegekomen hoor , maar je zal vermoedelijk geen bevestiging gekregen hebben .Ik hoop dat de foto er nu staat , want ben al een hele tijd aan het proberen .Zelf zie ik nu wel de code staan in mijn bericht , maar kan het nog niet aanklikken .Ik kan eventueel wel een foto via de mail naar jou sturen , dat zal me wel lukken
Lily-Anne
donderdag 17 juni 2010 - 22:07
Rockey

Rockey

effkes duidelijker gemaakt:

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 18 juni 2010 - 12:30
lanne

Lanne

Bedankt Rockey om de foto voor mij te verduidelijken - als je me eens wil uitleggen ,in een pm , hoe je het gedaan hebt , dan kan ik het in het vervolg zelf doen .
Groetjes
Lily-Anne
vrijdag 18 juni 2010 - 21:27
jumperke

Jumperke

Jammer, dat is iets te ver voor me.

jerko
zondag 4 juli 2010 - 22:15
lanne

Lanne

wie weet , als je ooit eens in de buurt komt of een kennis , kan je altijd eens een seintje geven , dan weet je of er nog te koop zijn .Ik weet niet of het snel zal gaan , maar ik ga ze straks op kapaza zetten
groetjes
Lily-Anne
maandag 5 juli 2010 - 07:18
mokx

Mokx

Hallo Lily-Anne,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een jonge boomvaren, heb je nog staan?

Groeten,
Mark, Den haag
dinsdag 17 augustus 2010 - 11:58
lanne

Lanne

Hallo Mark ,
Ik heb er nog een aantal , maar het zal echt niet lang meer duren want ze gaan blijkbaar vlug de deur uit - zie je mogelijkheid om hem te komen afhalen ?
want opsturen kost veel te veel geld in verhouding met de plant .
Stuur me maar een mail , dan bespreken we de details
groetjes en bedankt
Lily-Anne
dinsdag 17 augustus 2010 - 13:31
mokx

Mokx

Hallo Lily-anne,

Ik wilde je even laten weten hoe het met de prachtige Dicksonia's gaat. allereerst: mijn moeder was ontzettend blij mee om er een te krijgen. samen met mn vader zijn ze druk bezig met de verzorging en het leren omgaan met de plant.

ik heb er zelf 1 bij mij thuis gezet. eerst binnen daarna buiten op het balkon. ik denk dat het goed is dat er wat luchtbeweging en direct zonlicht is voor de plant. de groei zit er iig goed in.

De derde plant staat nog steeds in de kas op mn werk. deze groeit werkelijk zeer hard. er heeft zich net een enorm blad ontrolt en er zijn al twee nieuwe onderweg.

Ik heb overigens alle planten in een 17cm pot gezet in een mengsel van tuinturf en zeer luchtige orchideeen grond.
Mochten de planten het van de winter moeilijk krijgen dan zet ik ze allen terug in de kas tot het voorjaar.

Ik zalnog veel plezier zal hebben aan de planten!

Hoe staan de planten er in jouw tuin nu bij? ik hoop goed.

Groeten,

Mark
vrijdag 3 september 2010 - 11:32
lanne

Lanne

Hartelijke dank Mark voor de positieve reacties - het is altijd plezant van te horen dat de mensen tevreden zijn van de kwaliteit .
De planten die ik voorlopig voor mezelf hou, om groter te laten worden ,die heb ik in potten van 17 tot 30cm doorsnede gezet en dit is zeker niet overdreven ( het zijn natuurlijk wel de allergrootste die ik verder opkweek - maar zo groot is het verschil toch niet hoor )
volgend voorjaar zal je ze al terug in een grotere pot mogen zetten denk ik en zeker bij het oppotten , beendermeel en bloedmeel geven of en koemest
Ik zou ze zeker nog niet met vorst buiten laten de eerste winters, omdat ik denk dat ze nog wat te jong zijn - ik weet niet hou oud ze moeten zijn om onze winters aan te kunnen - dat zal ik eens moeten opzoeken .Ze kunnen wel wat zon hebben , maar echt in de bakkende zon zou ik niet aanraden - wel altijd vochtig genoeg houden maar geen water in de schaal laten staan .
Je mag gerust af en toe een foto plaatsen dan kunnen we de evolutie volgen .
Voor de liefhebbers zijn er nog een 6 tal planten te koop ( omdat er een koop niet is doorgegaan ) anders zouden ze allemaal al op zijn - dus wie er nog een wil aankopen - wacht niet te lang of ze zijn allemaal weg
groetjes
Lily-Anne
vrijdag 3 september 2010 - 16:10
koen

Koen

Lily-Anne,


mochten er nog eens boomvarens beschikbaar zijn, wil je iets laten weten?


Groeten, Koen
zaterdag 11 juni 2011 - 19:33
lanne

Lanne

Hallo Koen ,
De laatste boomvarens zijn dit voorjaar verkocht , dus kan ik je niet helpen .
Ik weet niet goed hoe ik dit topic kan stoppen , kan er dit iemand voor mij doen ?
gr Lily-Anne
zaterdag 11 juni 2011 - 20:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon