menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaden voor tuintje in school

Ga naar meest recente reactie

vanassche

Vanassche

hallo ik heb een werkje voor school we moeten een tuintje maken.
daarvoor heb ik zaadjes of plantjes nodig die bloeien in mei
zou iemand me kunnen helpen voor een goed tuintje te bekomen


groetjes henri
dinsdag 19 februari 2008 - 08:03
ines

Ines

Als ik voor Stijn iets doe moet ik jou ook helpen he, aan welke zaden dacht U?
Nu nog opkweken en al bloeien in mei is vroeg maar er zijn er, en de kleuren? Hoe zal U de opbouw doen? naar het midden toe hoger of symmetrisch of...beschrijf eens wat U juist wil dan kan ik zien welke zaden ik nog heb die zouden inpassen.
dinsdag 19 februari 2008 - 20:53
vanassche

Vanassche

hallo ines ik zal eens een foto trekken van mijn ontwerpje dan kan je eens kijken wat er goed zou in passen.maar nu kan ik niet ik zit op school maar mischien vanamiddag of morgenavond.
dank je


groetjes henri
woensdag 20 februari 2008 - 08:00
ines

Ines

Oké doe maar heb al het een en ander gereed...misschien past het in Uw tuintje.
woensdag 20 februari 2008 - 17:34
vanassche

Tekst aangepast

Vanassche

hier heb je een foto van mijn tuintje (schets), maar het is wel niet zo mooi getekend, hopelijk is het wat duidelijk
[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 21 februari 2008 - 18:54
ines

Ines

Zie mailtje voor de plantjes....
vrijdag 22 februari 2008 - 08:59
jumperke

Jumperke

Op de plaats waar je nog niet weet wat gezet kun je eventueel eenjarigen zetten.

groetjes jerko
vrijdag 22 februari 2008 - 12:40
ines

Ines

Oeie Jerko zit U ook in die klas? Moet U ook een mini tuintje aanleggen?
Komt U ook plantjes halen?
Heb nog altijd vanalles over, ook kleine boomkes en stekken van hagen Liguster, Eyonimus...
bodembedekkers...laat maar weten
vrijdag 22 februari 2008 - 13:09
vanassche

Vanassche

neen ines jerko zit niet in de klas van stijn en ik.ik en stijn zijn van het tso naar het bso gegaan en dus moet jerko dat niet maken


groetjes henri
vrijdag 22 februari 2008 - 16:07
jumperke

Jumperke

Neen,ik moet dat niet maken.
Wij moeten een tuinplan maken van een tuin die 50 op 50m is en daarna moet je dat helemaal namaken op een maquette van 50cm op 50cm.
Voor het plan moest je minstens 7/10 halen vooraleer je mocht beginnen aan de maquette....
Gisteren moesten we de plannen aan de klastitularis laten zien en ik was er gelukkig door met een 9/10.
Morgen begin ik aan de maquette,ze moet af zijn tegen de opendeurdag op school(1ste zondag van mei).

groetjes jerko
vrijdag 22 februari 2008 - 17:12
ines

Ines

Hola Jerko das iets anders.
Ik heb vroeger ook een maquette gemaakt: van het Museum van Deinze samen met andere leerkrachten en dat viel heel goed mee. Weet U dat er ook gras in poedervorm bestaat? De vlakte (waar het gras moet komen) inlijmen en het poeder er op strooien en dan Uw plaat eerst omdraaien na een half uurtje om de resten er af te halen (boven krantenpapier)
De plaatsen waar andere dingen komen geen gras zaaien anders vallen de struiken enzo er terug af
vrijdag 22 februari 2008 - 19:15
jumperke

Jumperke

Bedankt voor de tip!

groetjes jerko
vrijdag 22 februari 2008 - 20:49
vanassche

Vanassche

hallo ines en weet je al wat er goed zou in passen???


groetjes henri
dinsdag 26 februari 2008 - 12:26
ines

Ines

Als ik mijn gedacht mag schrijven dan vind ik de buxus nogal kostelijk om aan te leggen als U alle planten moet aankopen. Waarom maakt U geen kleine haagjes met stekken van Liguster of Eonymus die heb ik wel staan (genoeg) in effen groen of groen-geel (variëgata) dan kan U in goen-gele kleuren verder werken. Voor de lage bodembedekking kan U eventueel Lysimachia nummularia of penningkruid gebruiken die mooi dichtgroeit en piepkleine gele bloei heeft. (heb ik ook wel genoeg staan). In de vier hoeken kan U Mahonia met gele bloei zetten. Of U vult op met Alchemilla(vrouwenmantel) met licht groen-gele bloei.(staan hier ook) Ik zou alleen groen en geel gebruiken als kleurkeuze. Wat denkt U?
dinsdag 26 februari 2008 - 15:36
vanassche

Vanassche

hey ines ik vind het uitstekend als haag gebruik ik liguster als lage bedembedekker penningkruid en voor in de hoeken alchemilla dat gaat een mooi tuintje worden en waneer mag ik erachterkomen


groetjes henri
woensdag 27 februari 2008 - 08:10
ines

Ines

Wat denkt U van volgende week zaterdag 8 maart om 15u? Hebt U nog interesse in andere dingen die ik kan klaarleggen? Kleine Trachy's?
zaden?
andere stekken? Succulenten?
Laat maar weten......

Voor de Liguster reken ik iedere 15 cm 1stek om vlug een haagje te hebben...
Voor de bodembedekker Alchemilla om de 20cm 1 plant
woensdag 27 februari 2008 - 19:37
vanassche

Vanassche

hallo ines het is goed ik kom met mijn tante maar zou je ook nog een paar palboompjes hebben voor mij en waar woon je ergens???


groetjes henri
woensdag 27 februari 2008 - 19:45
ines

Ines

Trachycarpus fortuneii leg ik dus ook klaar dan hoef ik ze niet meer op te sturen.
Ik stuur een mailtje met mijn adres.
woensdag 27 februari 2008 - 19:54
vanassche

Vanassche

oké en als je nog iets over hebt of zo je mag het altijd meegeven


groetjes henri
woensdag 27 februari 2008 - 19:56
ines

Ines

Oké
woensdag 27 februari 2008 - 20:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon