menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie heeft nog zaadjes

Ga naar meest recente reactie

wimmeke

Wimmeke

Hey hey...

Ik (en misschien ook nog wel anderen) ben een beetje de draad kwijt in wie misschien nog zaadjes over heeft van wat...

Ik weet dat de ruilperiode ongeveer in oktober begonnen is, maar wie weet zijn er nog mensen die iets in de kast liggen hebben?

Ikzelf heb al van een aantal mensen iets ontvangen, en in ruil Cosmos atrosnaguineus teruggestuurd...
Deze zijn bij mij nu helemaal uitgeput, en aangezien mijn tuin pas deze zomer is aangelegd was de Cosmos de enige waar ik dit jaar zaad van had...

Maar, als er eventueel schenkers zouden zijn (ik weet het, da's niet zo leuk, want men krijgt graag zelf ook nieuwe zaadjes hee), dan kan misschien een zelf-geadresseerde envelop in een envelop toegepast worden, zodat de schenker op zijn minst al niet voor de postkosten moet opdraaien?

Is maar een idee, hoor...

Laten jullie iets weten?

Groetjes...

(een volop op februari aan het wachten om te beginnen) Wimmeke
donderdag 17 januari 2008 - 10:05
rialle

Rialle

Nou Wimmeke, dat is niet zo'n probleem hoor dat je niets in ruil hebt!
Ik had dit jaar ook maar een paar soorten te ruil, en ik heb zoooooveel toegestuurd gekregen van lieve mensen die niets in ruil wilden. Allemaal cadeautjes!

Dus ik stuur jou graag op wat ik nog heb liggen. Dat is Monnikskap (vergeet altijd de Latijnse naam), Helianthus (zonnebloem) bruin 2 mtr. en reuze Helianthus 4 mtr.
Het is niet zo veel maar als je interesse hebt stuur je maar een pb-tje met je adres, dan stuur ik jou ook een cadeautje.

Groetjes Rialle
donderdag 17 januari 2008 - 13:24
wimmeke

Wimmeke

hey rialle - bedankt hoor !

de PM is verstuurd

Wim
donderdag 17 januari 2008 - 13:49
lisa

Lisa

wimmeke, stuur jou adres ik heb nog een paar zaden

groetjes lisa
donderdag 17 januari 2008 - 14:07
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hey Wimmeke,

Ik heb nog heel wat maar ik meen me te herinneren toen ik die chocolade cosmos van je gekregen had , dat je niets van mijn lijstje kon gebruiken.
Nu heb ik overal naar het lijstje gezocht en ..................natuurlijk vind ik het niet meer, ik schaam me diep want als ik nog eens naar jouw chocolade cosmos zaadjes kijk, denk ik ...............jij bent zo ordelijk en georganiseerd, denk ik dan hé
Voordat ik het hele lijstje dus hermaak..................staat ook ergens op een topic op het forum , maar helaas , niet gevonden...
Heb jij het nog , en zoniet maak ik het met alle plezier weer opnieuw hoor.
Laat je me iets weten en geef je me er ook een tip bij van hoe jij je zaadjes zo mooi verpakt met foto en uitleg, dan ga ik het ook proberen goe te doen

Voila, ik heb het toch gepresteerd.............als je iets kan gebruiken , laat je het maar weten enne...............ik stuur het je op als huwelijkscadeautje hihihihih

- Asperula orientalis ( blue surprise)
- Cleome Rose Queen.( kattensnor)
- Cleome pungens White Queen.
- Lathyrus odoratus ( Charlie's Angels- lichtroos )
- Papaver Rhoeas ( rood)
- Helianthus ( zonnebloem rood )
- Lavatera trimestris ( wit )
- Cosmos bipinatus ( wit)
- Lathyrus odoratus Lilac Ripple '( wit met paars )
- Scabiosa caucasica ( paarsblauw )
- Salvia farinaceae ( blauw )
- Chrysanthemum paludosum ( moerasmargrietje wit )
- Papaver Orientale Coral Reef ( roos )
-Veronica Spicata ( blauw )
- Cobaea Scandens ( klokwinde wit )
- Physalis franchetti ( lampionplant oranje )
- Rudbeckia Purpurea Echinacea ( zonnehoed purper )


Ja, ik kan ook moeilijk wachten tot februari hé , dan mogen we de eerste zaadjes al zaaien zeker, voor mij voor de eerste keer, amaai 'k heb zaadjes voor een heel park
donderdag 17 januari 2008 - 15:45
rialle

Rialle

Hoi Wimmeke, ik lees net dat jij chocolade cosmos had. Als je het volgend jaar weer hebt dan had ik er dan graag wat van gehad alsjeblieft. Ik heb dit jaar allerhande soorten cosmos verzameld omdat ik dat zo een schattig bloemetje vind. Maar chocolade cosmos heb ik nog niet........

De zaden komen eraan hoor. Ik zal ze morgen op de post doen.

Groetjes Rialle
donderdag 17 januari 2008 - 15:54
vanassche

Vanassche

wimmeke jamer genoeg kan ik je niet helpen maar chocolade cosmos intereseert me wel als je deze zomer zaden ervan hebt wil je ze dan alstublieft opstuuren dan stuur ik je een cadeautje terug maar momenteel heb ik niets ik ben nog maar net bezig en ik ben nog aan het sparen voor zaden voor dit jaar


groetjes vanassche henri
donderdag 17 januari 2008 - 16:05
Adrienne

Adrienne

Hallo Wimmeke,

Ik weet niet of je mij zaadjes gevraagd hebt, hi er staat wel 2 keer wim in mijn boekje maar dat kunnen er andere zijn.
Enfin, als je me je adres mailt kan ik er nog opsturen.
donderdag 17 januari 2008 - 23:01
Adrienne

Adrienne

Henri, de jouwe zijn vandaag vertrokken
donderdag 17 januari 2008 - 23:02
rialle

Rialle

Ooooooh Lysianthus, heb jij de rode zonnebloem? Bedoel je niet de oranje/bruine, maar de echte rode? Zou je me daar een klein beetje van kunnen sturen alsjeblieft? Ik zou er erg blij mee zijn!

Groetjes Rialle
donderdag 17 januari 2008 - 23:29
vanassche

Vanassche

dankje voor de zaadjes op te stuuren



groetjes vanassche henri
vrijdag 18 januari 2008 - 08:02
rialle

Rialle

Wimmeke, de zaden zijn vanmiddag op de post gegaan. Geef je even een seintje als ze zijn aangekomen?

Groetjes Rialle
zaterdag 19 januari 2008 - 20:08
wimmeke

Wimmeke



Sorry voor het lange wachten op een antwoordje... De computer heeft dit weekend niet echt opgestaan...

Aan Rialle:
- geen probleem, je naam staat genoteerd op de lijst van "wil graag chocolade cosmos"
- de zaadjes zullen onderweg zijn, voorlopig nog niet gevonden in de post

Aan Vanassche:
- geen probleem, je naam staat genoteerd op de lijst van "wil graag chocolade cosmos"

Aan Adrienne:
- ik heb je een PM gestuurd

Aan Lisa:
- welke zaadjes heb je eventueel?

Aan Lysianthus:
- ik loop even door je lijstje, en dan reageer ik via PM... Ik apprecieer in elk geval dat je zoveel moeite gedaan hebt om je lijstje opnieuw samen te stellen...

Aan Lilian:
- zaadjes zijn aangekomen... Bedankt!!

Ik hoop dat ik iedereen een antwoordje gegeven heb hier...

Nogmaals mijn excuses voor het lange wachten...

Groetjes, Wim !!
maandag 21 januari 2008 - 11:06
rialle

Rialle

Geen excuses Wimmeke. Ik had al begrepen dat je wel wat anders te doen had de laatste dagen!
Ik wens jullie twee in ieder geval een behouden vaart met het huwelijksbootje. Proficiat hoor!!

De zaden zullen nog wel even onderweg zijn. De internationale post gaat soms snel en soms zeeeeeeeeeeer langzaam. Soms komen hier zaden aan uit Belgie die wel 3 weken onderweg zijn geweest!

Groetjes Rialle
maandag 21 januari 2008 - 11:45
rialle

Rialle

Hoi Wim, hoe is het met de chocolade cosmos gegaan? Had je nog zaad kunnen nemen vorig jaar?

Groetjes Rialle
zaterdag 18 april 2009 - 12:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon