menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fruit van Passiflora

Ga naar meest recente reactie

Nadia

Nadia

Aan onze passibloem (passiflora) groeit oranje fruit. Is dit fruit te eten?

groetjes Nadia
donderdag 2 augustus 2007 - 10:58
Tanja

Tanja

Dag Nadia,

Als het de caerulea is dan kan je ze zeker eten.
Naar het schijnt zijn deze zelfs heel lekker.

Groetjes,
Tanja
donderdag 2 augustus 2007 - 11:14
Helianthus

Helianthus

Hallo Nadia,

Ik zit met dezelfde vraag, ook bij ons groeien er vruchtjes aan (voorlopig nog geel-groen) maar ik vraag me ook af of ze eetbaar zijn (wellicht minstens één keer).
Nog wat geduld oefenen dus om over enkele weken te testen of we er een potje konfituur van kunnen maken

Groetjes, Gert.
donderdag 2 augustus 2007 - 11:51
Exoticer

Exoticer

Ik heb ook een passiflora staan maar er komen geen vruchten aan, is dit normaal?
De bloemen vallen gewoon af als ze uitgebloeid zijn.

Groeten Brecht
donderdag 2 augustus 2007 - 17:40
minouke
donderdag 2 augustus 2007 - 17:44
Nadia

Nadia

Ontzettend bedankt voor de link met uitgebreide informatie over de passiflora caerulea. Ik ben er heel blij mee en ga de geel-oranje vruchten eens proeven. Ben benieuwd of ze inderdaad naar bramen smaken.

groetjes Nadia
donderdag 2 augustus 2007 - 21:02
danny2

Danny2

Nadia,

alvorens te proeven zou je ze best goed laten rijpen, het lijkt me wat vroeg om nu al rijpe passievruchten te oogsten.
Als ze diep oranje zijn en de eerste tekenen van verrimpselen vertonen zijn ze pas goed rijp en ook goed op smaak.

smakelijk
danny
donderdag 2 augustus 2007 - 21:13
an

An

ik heb twee verschillende dingen gelezen er over bij de een stond dat je ze kan eten en bij de andere weer niet
hoe zit dat dan
gr an
zaterdag 4 augustus 2007 - 23:06
danny2

Danny2

Hoi An,

eet ze maar gerust op, wij doen dat ook maar denk eraan elke vrucht kan je slechts eenmaal eten, want op is op. Bijna alle passievruchten zijn eetbaar en diegene die slechts zijn zoals bijvoorbeeld van herbertiana die blijf je vanzelf af omdat ze zo'n slechte geur hebben dat je goesting al overgaat.

danny
zondag 5 augustus 2007 - 12:53
Tine

Tekst aangepast

Tine

Wat wordt dan van de vrucht gegeten? Over het algemeen bestaat de vrucht uit een redelijk dikke schil en verder is hij voos met pitjes.

Wordt dan alleen de schil gegeten?

Tine
zondag 5 augustus 2007 - 13:14
danny2

Danny2

Tine,

Als ik overal het binneste(pitjes) mag uiteten , kan jij van mij alle schillen krijgen.

danny
zondag 5 augustus 2007 - 18:52
Tine

Tine

Danny, laat mij dan ook maar eens het binnenste proeven. Ik heb daar geen vruchtvlees in maar een zacht, sponsachtig iets waar de pitjes in zitten. Dat sponzige zou ik niet op willen eten. Erg apetijtelijk ziet het er niet uit. Zijn mijn vruchten dan soms niet goed?

Tine.
zondag 5 augustus 2007 - 20:28
hildavw

Hildavw

Van de passievrucht wordt het binnenste uitgelepeld en de pel weggegooid.
Je kan dat binnenste ook in vruchtendrankjes doen.

Hilda
maandag 6 augustus 2007 - 11:44
an

An

Hoi An,

eet ze maar gerust op, wij doen dat ook maar denk eraan elke vrucht kan je slechts eenmaal eten, want op is op. Bijna alle passievruchten zijn eetbaar en diegene die slechts zijn zoals bijvoorbeeld van herbertiana die blijf je vanzelf af omdat ze zo'n slechte geur hebben dat je goesting al overgaat.

danny


hoi danny
ik heb een passieflora van nog maar 15 cm hoog gezaait
en ik ben hem aan het stekken zitten wortels aan maar ik wacht even dat ze wat groter zijn want mijn schoon zus had hem voor mij ook met wortels in de grondt gezet en die pakte niet

maar van die vruchten die zag ik er bij haar aan zitten haar man heeft er ook een geproeft
gr an

maar sins we twijfelen eten we ze niet meer
maandag 6 augustus 2007 - 12:47
lucienaess11

Lucienaess11

wanneer is de vrucht van de passiflora caerulea rijp ? graag een reactie A.U.B.
woensdag 14 augustus 2019 - 09:57
minouke

Minouke

Hogerop heeft Danny2 op 2 augustus 2007 al het volgende geantwoord :

alvorens te proeven zou je ze best goed laten rijpen, het lijkt me wat vroeg om nu al rijpe passievruchten te oogsten. Als ze diep oranje zijn en de eerste tekenen van verrimpselen vertonen zijn ze pas goed rijp en ook goed op smaak.
woensdag 14 augustus 2019 - 10:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon