menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fuchsiabellenboompje

Ga naar meest recente reactie

rialle

Tekst aangepast

Rialle

Vorig jaar had ik een Fuchsia (bellenboompje) in een pot. Hij verloor al z'n blaadjes en heeft vervolgens de hele winter in de pot buiten gestaan. Wel bleef er een nieuwe scheut aan, dus heb ik hem in een andere pot verplant in het voorjaar. Dat mocht niet baten en als laatste redmiddel heb ik hem in de volle grond gestopt. En moet je nu eens kijken..... [afbeelding verwijderd niet-https]
Shot with [url=http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=KODAK+EASYSHARE+CX7310+DIGITAL+CAMERA&make=EASTMAN+KODAK+COMPANY]KODAK EASYSHARE CX7310 DIGITAL CAMERA at 2007-06-30
Hij is groter dan vorig jaar en zit vol met knoppen.
Zou het kunnen zijn dat een fuchsia gewoon in de tuin in de volle grond kan overwinteren? Het heeft wel niet veel gevroren maar toch wel een beetje. Is hij vorstbestendig?
Groetjes Rialle
zaterdag 30 juni 2007 - 23:31
Tine

Tine

Ik heb een paar fuchsia's die winterhard zijn, echter de meesten zijn het niet.Misschien heb je geluk gehad dat hij het heeft overleefd of was het toevallig toch een winterharde.

Tine
zondag 1 juli 2007 - 06:40
tuinlief

Tuinlief

Er zijn idd fuchsia's de winterhard zijn en in volle grond overwinteren. Het zijn meestel variëteiten met niet zo'n grote bloemen en al zeker geen dubbele bloemen, maar toch mooi.Ik heb er zelf ook één staan in mijn tuin. In het voorjaar snoei ik die tot op ongeveer tien centimeter in, bemest wat en laat maar groeien. Hij is nu al terug iets meer dan 1 meter hoog en heeft een hoop bloemknoppen.

Tuinlief
maandag 2 juli 2007 - 04:36
minouke

Minouke

ik heb 1 die al jaren buiten staat in volle grond en telkens terug komt : riccartonii
maandag 2 juli 2007 - 17:25
Tine

Tine

Minouke, dat is inderdaad een winterharde fuchsia. Ik heb hem ook al jaren en elk jaar weer bloeit hij volop. Ettelijke stekken heb ik er al aan familie en kennissen gegeven. Er zijn meerdere fuchsia's die het in de volle grond goeddoen.

Tine.
maandag 2 juli 2007 - 18:53
Duizendschoon

Duizendschoon

Het toeval wil dat ik dit jaar ook 2 potten heb laten buitenstaan,die staan dan wel op aarde,normaal laat ik die in de veranda overwinteren .

Er komen nieuwe scheuten aan maar dan niet in de pot maar wel in de volle grond.
De bloemen staan nog niet open maar het is al wel een prachtige plant geworden.
maandag 2 juli 2007 - 23:23
Tine

Tine

Ik heb ook een pot vergeten binnen te halen en die bloeit, dank zij de zachte winter , nu ook volop.

Tine
dinsdag 3 juli 2007 - 01:56
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik denk dat ik hem inderdaad maar in de grond laat en hopenlijk wordt hij ook 1 meter hoog zoals bij Tuinlief Ik moet hem wel verplaatsen want ik denk dat zijn plekje dan te klein is.
Groetjes Rialle
dinsdag 3 juli 2007 - 19:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon