menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Houttuynia cordata

monty

Monty

In afwachting van een definitieve aanleg van onze voortuin hebben we hier en daar Houttuynia cordata (HC) 'in de grond gestopt'.

Een jaartje later hebben we de voortuin definitief aangelegd als rozentuin met verschillende paadjes.
Ik wist wel dat HC een woekerplant is en heb daarom zorgvuldig alles omgewoeld bij de aanleg van de rozentuin.

Maar een paar jaar later is het echt niet meer te doen!
Ik heb net de volledige rozentuin weer HC-vrij gemaakt (toch wat boven de grond zichtbaar is).
Ik moet ze zoveel mogelijk uittrekken anders zullen de rozen binnen de kortste keren afsterven (vrees ik).

Ik ben het nu eigenlijk wel beu en zoek naar een afdoend middeltje om alle HC te verwijderen.
Ik heb al van iemand gehoord dat er misschien wel een sproeimiddel bestaat die de rozen spaart, maar al de rest doodt.

Help mij, help mij,... uit de nood!

Wim
woensdag 27 juni 2007 - 04:21
Adrienne

Adrienne

Oei, oei Wim

Ik zou je zo graag helpen, zit jammer genoeg met het zelfde probleem.
Ik trek al 5 jaar plantjes uit en noppes enkele weken later zijn er al nieuwe.

Ai, ik hoop dat al onze vrienden hier hun oogjes even toe doen.
Maar k' ga ook moeten de grove middelen inzetten.

Goed plastiek er rond en aan dippen met round up.
En dan duimen dat ze voorgoed wegblijven.

Sorry vrienden, en wim veel succes.
woensdag 27 juni 2007 - 04:30
Helianthus

Helianthus

Hoi Wim,

Ik vrees dat Adriënne gelijk heeft en in dit geval alleen de drastische middelen zullen helpen.
Zou het kunnen dat je destijds bij het aanleggen van je rozentuintje flink gefreesd hebt ?
Hierdoor heb je je HC dan wel een goeie duw in de rug gegeven naar de onsterfelijkheid door zijn wortels in vele kleine stukjes te snijden en te verspreiden.
Dus jij trekt wel uit maar er blijven er nog genoeg in de grond achter voor jaaaaaren wiedplezier
Vraag wel in het tuincenter naar een goed contactherbicide en ZEKER niet iets dat je moet uitgieten op de grond of ik vrees het ergste voor je rozen...
Succes ermee en de groetjes,

Gert
woensdag 27 juni 2007 - 13:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon