menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een klaversoort

Ga naar meest recente reactie

PaulPhillemon

Tekst aangepast

PaulPhillemon

Hallo,
vandaag dit plantje gekregen van vrienden. Ze weten zelf de naam niet, maar het kweekt ontzettend gemakkelijk (zoals de konijnen, zeggen ze bij ons!) Het groeit blijkbaar uit kleine knolletjes.
Kent iemand de naam hiervan? En kan dit buiten? (winterhard?)
Nu al bedankt,
Paul

[afbeelding verwijderd niet-https]
en een paar details...
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 19 juni 2007 - 02:43
minouke

Minouke

een trifolium maar de soort ken ik niet, daarmee kunt ge al googlen en zo de rest te weten komen

dinsdag 19 juni 2007 - 02:47
Adrienne

Adrienne

Oxalis deppei 'Iron Cross' (synoniem: Oxalis tetraphylla) staat in de belangstelling door de donkerpaarse vlek in het centrum van de blaadjes. De bladen zijn driehoekig van vorm en tot zes centimeter lang. De plant vormt een pol, die dicht met bladen is bezet. Deze klaverzuring bloeit met roodachtige bloemen in juli - september. De plant wordt niet hoger dan vijftien centimeter. Het is een prima bodembedekkende plant voor in de halfschaduw en de zon. Ook heel geschikt om in een lage pot op een terras of balkon te gebruiken.

De meeste soorten Oxalis zijn licht- tot zeer vorstgevoelig. Het zijn dan ook voornamelijk planten, die in pot worden gehouden. Oxalis in de volle grond geplant, moet in het najaar worden afgedekt met blad. De kans is dan groot, dat de plant(en) in de lente weer goed uitlopen.

Succes !!!
dinsdag 19 juni 2007 - 02:58
PaulPhillemon

PaulPhillemon

Minouke en Adrienne bedankt!
Na het zoeken op de opgegeven namen denk ik dat het om Oxalis regnellii atropurpurea gaat. Of toch niet?
Groeten,
Paul
dinsdag 19 juni 2007 - 03:13
Adrienne

Adrienne

Jawel dat is hem Veel succes !!!
dinsdag 19 juni 2007 - 03:15
PaulPhillemon

PaulPhillemon

Nog eens bedankt!
Ik ga hem toch maar in pot houden; je weet nooit of er geen te snelle wildgroei komt met die knolletjes!
Groeten,
Paul
dinsdag 19 juni 2007 - 03:30
Adrienne

Adrienne

Ja maar Paul zo snel gaan ze d'er niet van door salle
dinsdag 19 juni 2007 - 03:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon