menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onbekende bloem

wimmeke

Wimmeke

Hey, hey...

Hier ben ik alweer, opnieuw met een voor mij onbekende bloem die in onze tuin staat...

Ik heb me ooit laten vertellen dat het een koekoeksbloem is, maar als ik 'koekoeksbloem' op internet zoek, krijg ik foto's en uitleg die helemaal niet overeenstemmen met mijn bloemetje...

Een beetje meer uitleg:
- de bladeren zijn normaal gezien iets meer purperkleurig (vorig jaar althans)
- de plant is normaal ook iets groter (ongeveer 30cm), maar dit jaar heeft ie een beetje last gehad van de slakken...
- dus de rafelige kanten aan blad en bloem zijn niet natuurlijk, maar door slakken aagebracht..

Iemand een idee?
Liefst de Latijnse naam als dit enigszins kan, dat moet opzoekwerk op internet iets eenvoudiger

Dank je wel !!

Wim.

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 15 juni 2007 - 15:53
Tine

Tine

De bloem lijkt wel enigszins op de koekoeksbloem alleen klopt de kleur niet. Die moet nl roze zijn. Ook het blad klopt niet. Verder een heel mooie plant.

Tine
vrijdag 15 juni 2007 - 16:19
wimmeke

Wimmeke

Dank je Tine...

Ja, vorig jaar gekocht op een marktje, en in een pot gezet toen - Zoals ik al vermeldde, toen was ie veel groter, en de volledige plant was purper van kleur (de kleur zoals die nu nog te zien is bij de bovenste bloemetjes...)

Het zijn felrode bloemen die erop staan eigenlijk, de foto geeft het kleur een beetje te licht weer, omdat het volle zon was toen...

Dus, de zoektocht gaat verder... Hehehe...
vrijdag 15 juni 2007 - 16:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon