menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bladhoudend en GOED winterharde klimmer?

Ga naar meest recente reactie

Apeldoorn

Apeldoorn

Is er een groenblijvende, maar ECHT GOED WINTERHARDE klimmer, behalve klimop? Ik kan er geen eentje vinden..... misschien een uitzonderlijke clematis? De jasmijn is niet goed winterhard, de groenblijvende clematissen zijn ook maar matig winterhard. Is er ergens een uitzondering misschien aan klimplant waar ik nog niet aan heb gedacht? Schijnaugurk vind ik niet zo mooi....
woensdag 10 mei 2023 - 14:55
Lamium

Lamium

Moet het een klimmer zijn die zelf klimt of heb je ook een rek. Anders is tot een kleine vier meter hoog een vuurdoorn mogelijk. Beetje uit de mode, maar persoonlijk vind ik ze wel leuk, mede door het wisselende uiterlijk.
woensdag 10 mei 2023 - 18:22
Tuinprins

Tuinprins

In de jaren zeventig zag je Euonymus 'Emerald Gaiety' en Euonymus 'Emerald 'n Gold' wel als klimplant gebruikt worden. Is geen 'echte' klimmer maar de plant kan wel geleid worden. Als je googelt op afbeeldingen dan zul vast en zeker voorbeelden tegen komen van genoemde soorten die tegen het huis omhoog groeien. Deze soorten zijn goed winterhard maar wel gevoelig voor luis.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 10 mei 2023 - 18:32
Apeldoorn
woensdag 10 mei 2023 - 18:35
leerling

Leerling

Waarom zoek je naar een bladhoudende klimmer?
Als we begrijpen waarom je zo'n plant wenst, kunnen we misschien alternatieven voorstellen.
donderdag 11 mei 2023 - 00:07
Vvicky

Vvicky

Goeiemiddag,
Mijn Clematis armandii staat Noord gericht en is prachtig. Ik heb hem al 7 jaar en kan dus goed tegen de vorst.
zaterdag 13 mei 2023 - 13:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon