menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Salvia

Ga naar meest recente reactie

bimabi

Bimabi

Salvia x jamensis 'Hot Lips' - Salie, struiksalie aangekocht september vorig jaar 12 st op heden is er nu 1 plantje dat reeds blaadjes heeft . Het is nog koud maar moet ik vrezen dat et maar 1 de winter heeft overleefd? Heb nog een plant van 2jaar oud maar daar zie ik ook nog geen bladeren. Heeft er iemand ook deze plant en hoe staan ze bij jullie?
Alvast bedankt
dinsdag 25 april 2023 - 10:33
Lamium

Lamium

Mijn hot lips (in de voortuin, maar in een pot die vrijwel tegen het huis staat) staat redelijk in het blad. Je kan er nog wel doorheen kijken, maar echt vol is hij bij mij nooit geworden. Ik moet even denken, maar volgens mij was hij hier ook niet kaal geworden voor de winter.
dinsdag 25 april 2023 - 12:05
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Jonge planten of pas aangeplante planten zijn veel gevoeliger voor vorst.
Best is ook om ze in de lente, na de vorstperiode te planten ipv voor de winter.
Het is wel nog afwachten, omdat pas aangeplante planten altijd wat later zijn.
dinsdag 25 april 2023 - 12:13
Lamium

Lamium

Zo ziet hij eruit.

Bloemen & Planten

dinsdag 25 april 2023 - 15:40
Lmvv

Tekst aangepast

Lmvv

Ik heb eenzelfde soort vraag/probleem met de Salvia Royal Bumble, ook vorig jaar geplant en prachtig gebloeid. Maar nu niets groens te vinden. De salvia nemorosa komt wel al op.

Veel dank voor jullie berichten incl foto’s. Ik wacht nog heel even af maar denk eerlijk gezegd dat ze de winter niet overleefd hebben. Helaas…
zaterdag 29 april 2023 - 14:31
Peterplant

Peterplant

Er zijn heel veel verschillende Salvia's , je hebt zeer winterharde soorten, je hebt soorten die helemaal niet winterhard zijn en je hebt soorten die wel vorst verdragen maar bij een graad of 5, 6 onder nul het loodje leggen.
De doorlatendheid van de grond en de standplaats spelen hierbij een grote rol.
De Hot Lips, en alle andere greggii en microphylla typen vallen onder deze groep. Dus niet goed winterhard. Op droge zandgrond is de plant winterharder dan op slecht waterdoorlatende kleigrond.
zaterdag 29 april 2023 - 20:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon