menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Plantjes verplant, nu kunstmest geven?

Ga naar meest recente reactie

RW5

Tekst aangepast

RW5

Ik heb nu plantjes verplant naar een grotere pot. Daarbij zijn ook wel wat worteltjes gesneuveld.

Kan ik deze planten nu al direct kunstmest geven?
vrijdag 6 mei 2022 - 22:59
Plantadvies

Plantadvies

Ja dat kan
zaterdag 7 mei 2022 - 06:24
sophora

Sophora

Waarom kunstmest????
zaterdag 7 mei 2022 - 09:57
leerling

Leerling

Als je ze pas verplant hebt, heb je dan nieuwe potgrond gebruikt? Daar zitten meestal meer dan genoeg voedingsstoffen in.
zaterdag 7 mei 2022 - 11:03
RW5

RW5

Ik heb geen potgrond gebruikt maar gewoon zand omdat dit goedkoper is. Ik heb een emmer kunstmest en dat wil ik geven. Maar dat kan ik gewoon direct geven ook al zijn er wortels kapot?
zaterdag 7 mei 2022 - 16:05
bartmaris18

Bartmaris18

Zand kan, afhankelijk van het soort van plant in combinatie met tuinaarde en of potgrond. Kunstmest kan u beter niet gebruiken. Er zijn vandaag legio organische alternatieven mits enkele klikken op Google te vinden. Nadeel van kunstmest is dat u grote kans heeft om de plant meer slecht dan goed te doen. Verbranding. Wormenmest en lavameel zijn goedkoop en altijd een aanrader.
vrijdag 24 juni 2022 - 20:20
RW5

RW5

Het gaat om palmboompjes van 1 jaar oud.
Ik heb ze verpot in potten met zand en heb kunstmest gegeven. Alleen nu 2 maanden later zit er helemaal geen groei in.
dinsdag 28 juni 2022 - 13:05
deHaan

DeHaan

Wat versta je onder zand?
Mijn palmen in pot heb ik opgepot met een goede kwaliteit potgrond.
Ik geef ze van het voorjaar als de groei begint tot eind augustus elke week, Peters vloeibare kunstmest
dinsdag 28 juni 2022 - 14:20
RW5

RW5

Gewoon arme zandgrond. Ik heb kunstmest gegeven die 6 maanden afgeeft.
dinsdag 28 juni 2022 - 14:42
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Ik gebruik ook regelmatig aarde uit de tuin voor sommige kuipplanten, dat is hier ook arme zandgrond, werkt perfect, beter dan potgrond die je niet kent, en kost niets.

Palmen kunnen je geduld best op de proef stellen voor ze nieuwe groei laten zien, misschien volgende keer veel vroeger in de lente verpotten.

De kuipplanten voeden doe ik zoals DeHaan, maar met organische vloeibare meststof.
zaterdag 2 juli 2022 - 13:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon