menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haagplanten

Juanitabanana

Juanitabanana

Ik wil een Bekaert draadafrastering met een mooie haagplant versieren, en denk daarbij om afwisselend een clematis jackmanii en Japanse kornoelje in te zetten. Ze zijn weliswaar bladverliezend maar een prioriteit is wel dat ze heel wintervast moeten zijn- ik wil niet verplicht zijn om om de paar jaar alles terug weg te moeten knippen. Enige suggesties?
Met vriendelijke groet, Eric Bartholomeus

Bloemen & Planten

woensdag 8 september 2021 - 19:37
Tuinprins

Tuinprins

Een Japanse kornoelje (Cornus kousa) is geen haagplant ...

Cornus kousa heeft het in zomers met hoge temperaturen en lage luchtvochtigheid vaak wat moeilijk, zeker als ze in de volle zon staan. Het blad kan iets gaan hangen en veel mensen denken dat de plant ziek. Dit is echter een natuurlijke reactie op genoemde omstandigheden. Verder heeft Cornus kousa goede grond nodig. Arme zandgrond die zeer snel uitdroogt is niet geschikt voor Cornus kousa.

Voordat je veel geld uitgeeft aan een x aantal Cornus kousa planten even overwegen of je de plant de juiste omstandigheden kunt bieden om het goed te doen.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 9 september 2021 - 06:28
WiPe

WiPe

Ik zou die kornoelje zeker niet in als haagplant gebruiken. Hogen worden doorgaans strak geschoren. Je verliest d etypische vorm van de kornoelje en je knipt alle bloem weg. Je hebt dan een dure haag die ook nog eens vrij gevoelig is.
donderdag 9 september 2021 - 10:47
PeterC

PeterC

Ik wil een Bekaert draadafrastering met een mooie haagplant versieren,

Wat wil je bereiken? Een gevarieerde haag met bloemen? Of wil je gewoon een rij struiken maar die je niet tot een haag knipt?
donderdag 9 september 2021 - 20:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon