menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Salvia love and wishes

yvdv32

Yvdv32

Goedemiddag,

Heeft iemand ervaring met winterhardheid van Salvia Love and Wishes? In het tuincentrum waar ik hem gekocht heb, stond hij bij de vaste planten maar nu zie ik op het internet dat hij niet winterhard is.

Alvast bedankt

Yves
zondag 20 juni 2021 - 16:37
Tuinprins

Tuinprins

Het is ook vaste plant! Niet- winterharde Salvia's vallen onder de vaste planten. Voor de leek blijft de term 'vaste plant' verwarrend, dat geef ik direct toe. Het is altijd verstandig om een plantennaam te googlen op je mobiele telefoon, dat voorkomt verkeerde aankopen (en soms ook impuls aankopen!).

Deze Salvia verdraagt tot ongeveer -5 tot -7 graden vorst. In de winter graag aan de droge kant, in de zomer juist niet te droog.

Oppassen voor slakkenvraat in het voorjaar, de nieuwe groei is een delicatesse voor slakken.

Gegroet, de tuinprins
zondag 20 juni 2021 - 18:47
yvdv32

Yvdv32

Bedankt Tuinprins,
Hij stond bij alle andere planten waarvan ik wist dat ze winterhard zijn, vandaar dat ik er niet verder bij nadacht. Hoewel, ik wist dat sommige salvia's winterhard zijn en sommige niet, dus had ik beter even verder moeten nadenken. Niet getreurd, het is een mooie aanwinst die ik zal koesteren.
zondag 20 juni 2021 - 19:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon